مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان در شش ماه اخیر

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۷:۴۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۹۴۸۷
افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان در شش ماه اخیر
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حقوق فرهنگیان در ۶ ماه اخیر حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب با بیان این که تکریم معلم ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است خاطر نشان کرد: عزت مندی معلم نیز در گرو توانمندی معلم است.

وی به برنامه محوری و آینده پژوهی در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد و گفت: تمامی برنامه ها باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تدوین شود.

اسکندری نسب توجه به اصل خدمت گزاری در حوزه مسئولیت را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری، تعهد، تکریم ارباب رجوع و اخلاق مداری لازمه تحقق اهداف سازمانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر اطلاع رسانی به موقع و شفاف در خصوص مسائل آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها لازمه اعتماد سازی در جامعه است.

 اسکندری نسب از پروژه مهر به عنوان یک رخداد مهم ملی نام برد و خاطر نشان کرد: در قالب این پروژه باید آمادگی لازم را بر اساس شرایط مختلف برای بازگشایی مدارس داشته باشیم.

وی با اشاره به درخواست انتقال درون و برون استانی بیش از دو هزار و ۸۵۰ فرهنگی استان در سامانه نقل و انتقالات بر ساماندهی بهینه نیروی انسانی بر اساس نیاز شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

اسکندری نسب بر ثبت سفارش کتب درسی در سامانه کتب درسی تاکید کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان شخصا پیگیر ثبت سفارش کتب درسی باشند.

وی از شبکه شاد به عنوان بستر ارتباطی مناسب بین دانش آموزان، فرهنگیان، اولیا و مسئولان نام برد و گفت: ایجاد زمینه لازم جهت عضویت ۱۰۰ درصدی دانش آموزان در این شبکه ایجاد شود.

اسکندری نسب بر شکل گیری بسیج همگانی در راستای خرید تلفن هوشمند همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان تاکید کرد و افزود: بسیاری از همکاران فرهنگی در جهت تهیه گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان خود پیش قدم شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اتصال تمامی مدارس استان تا شهریور ماه به اینترنت بر پیگیری این مهم در شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

اسکندری نسب بر استفاده از ظرفیت اولیا و خیران در جهت ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است، گفت: اعتبار آموزش و پرورش در گرو اعتمادی است که مردم به فرهنگیان و مربیان دارند.

 اسکندری نسب با اشاره به جلوه های ویژه معلمی در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: این جلوه های ویژه اعتبار اجتماعی فرهنگیان را تقویت کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت دهیاری ها در مناطق روستایی در راستای اجرای پروژه مهر تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تجاری سازی املاک آموزش و پرورش را ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ایجاد درآمد پایدار در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرد.

اسکندری نسب گفت: تاکنون ۱۶۸ مغازه تجاری در استان راه اندازی شده است.

وی افزودن ۲۳ خودرو سمند دوگانه سوز به ناوگان حمل و نقل ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان از محل فروش وسایل نقلیه اسقاطی خبر داد.

اسکندری نسب بر راه اندازی باشگاه پیشکسوتان در شهرستان ها و مناطق  استان تاکید کرد و گفت: باشگاه پیشکسوتان فرهنگیان استان به زودی افتتاح می شود.

وی بر نظارت جدی بر روند ثبت نام در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: فعلا شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شهریه سال قبل حساب می شود.

اسکندری نسب مستند سازی تجارب مفید را ضروری دانست و گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تجارب برتر خود را در حوزه کاری به اداره کل ارسال کنند.

وی بر جای دهی پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی ها در بهترین مدارس تاکید کرد و گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی ها از اول مرداد ماه در استان آغاز می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز