وزیر صنعت، معدن و تجارت:

به معادن غیرفعال و کم‌کار برای احیا، فرصت سه ماهه داده‌ایم

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۲
به معادن غیرفعال و کم‌کار برای احیا، فرصت سه ماهه داده‌ایم
وزیر صنعت، معدن و تجارت از فرصت سه ماهه معادن دارای پروانه غیرفعال و کم‌کار برای احیا خبر داد و گفت: همه کارخانجات می‌توانند با ثبت سفارش خود در استان نسبت به واردات کالا‌های اولویت‌دار اقدام کنند و رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم‌حسینی در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی کرمان در محل اتاق بازرگانی استان، پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات ایران را جزو افتخارات استان کرمان دانست و گفت: آب پایداری که به استان می‌آید، می‌تواند شاخه‌های دیگری نیز بگیرد. امروز از روزهایی است که کرمانی‌ها و ایرانی‌ها باید به خاطر این پروژه به خود ببالند.

وی ادامه داد: وزارت صمت 40 درصد تولید ناخالص داخلی و 38 درصد اشتغال کشور را دارد، بنابراین در رابطه با سیاست‌های ارزی و پولی کشور نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

رزم‌حسینی افزود: وزارت صمت افزایش صادرات و تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و واحدها را برای تولید و صادرات مجدد جزو برنامه‌های اصلی خود دارد و در ستاد اقتصادی دولت نیز مورد اقبال همه اعضا دولت قرار گرفته است.

وزیر صمت به سیاست‌های جدید صادراتی و وارداتی اشاره داشت و گفت: فعالان اقتصادی ما می‌توانند تعهدات ارزی خود را رفع کنند و هیچ مشکلی برای صادرکننده نباید پیش بیاید.

رزم‌حسینی گفت: کرمان استانی صادراتی است و همه کارخانجات می‌توانند با ثبت سفارش خود در استان نسبت به واردات کالا‌های اولویت‌دار اقدام کنند و رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: تفویض اختیارات به استان‌ها را حتما انجام می‌دهیم، برداشتن امضای طلایی کار سختی است و باید برای آن هزینه بدهیم.

وی ابراز داشت: باور داریم که هرگونه تصمیم‌گیری با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و دولت است و سعی می‌کنیم به اجتماع برسیم و آنها را اجرایی ‌کنیم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: معادن دارای پروانه غیرفعال، کم‌کار و راکد تا سه ماه فرصت دارند تا احیای فعالیت داشته‌ باشند و در غیر این صورت، سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها می‌توانند نسبت به لغو و واگذاری پروانه آنها اقدام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مبارزه با جهل و فقر را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ بیان کرد و گفت: 980 هزار میلیارد تومان تسهلیات بانکی در سال 98 پرداخت شده که 90 درصد آنها متعلق به 10 درصد افراد است، یعنی عدم توزیع عادلانه ثروت و تکاثر در مواردی که موجب فقر و محرومیت در جاهای دیگر شده است.

رزم‌حسینی افزود: استان کرمان بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که 2 میلیون نفر آنها در مناطق محروم و کم برخودار هستند در حالی که استانی صادراتی، معدنی و صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: حرکتی در کرمان آغاز شد و در خراسان رضوی به بلوغ رسید و اعلام کردیم که هر استانی می‌تواند برای راه‌اندازی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی داوطلب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز