استاندار کرمان:

اخلال‌گران بازار باید شفاف معرفی شوند

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۳:۲۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۳۵۸۳
اخلال‌گران بازار باید شفاف معرفی شوند
استاندار کرمان گفت: در مبارزه با قاچاق کالا با توجه به اوضاع تحریم، مواردی که موجب اخلال در بازار هستند، باید شفاف نام برده شده و قاطعانه با آنها برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان عنوان کرد: علی رغم اینکه تجارب انباشته شده مفیدی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا و ارز داریم، اما به دلایلی که در واقع ریشه مبهمی هم ندارند، نمی‌توانیم به شفافیت در قوانین برسیم و بعضا به اندازه‌ای منافع دارند و شبکه‌های قوی در انجام آنها تاثیرگذار است که قوانین و مقررات هم در مواردی به نتیجه نمی‌رسد.

وی بیان داشت: از جمله راهبردهایی که در حوزه قاچاق باید دنبال کنیم، یکی تاثیر‌گذاری بر تعدیل یا شفاف‌سازی قوانین و مقررات موجود در دو بخش دولت و مجلس است.

دیدگاه‌ها و تجربیات موفقی در استانها وجود دارد که می توانند تاثیرگذاری بهتری برای تصمیمات بالادست باشند.

زینی‌وند عنوان کرد: در سطح استان نیز براساس قوانین و مقررات موجود اگر برنامه ریزی و عملکرد دقیق‌تری داشته باشیم، می توان بر کنترل قاچاق کالا و سایر مسائل مرتبط با آن موثر واقع شد.

استاندار کرمان گفت: کرمان استان مرزی نیست و عمقی حساب می‌شود، اما همه دردسرها و گرفتاری های استان‌های مرزی را دارد.

وی به پدیده قاچاق سوخت اشاره داشت و افزود: سرمایه کشور تحویل مافیایی میشود که حاملان آن تنها کرایه‌ای دریافت می‌کنند و سود اصلی به جیب دیگری می‌رود.درگیری استان با قاچاق انسان که عمدتا هم اتباع افغانستان هستند و حجم زیادی از تصادفات، هزینه بیمارستان و هزینه‌های جاری و نیروی کار ما در این حوزه است.

زینی‌وند گفت: اگر تنها مقابل قاچاق کالاها بایستیم، اتفاق بزرگی در اشتغال کشور خواهیم داشت، ضمن اینکه در مقابله با قاچاق کالا و احتکار باید مراقب بود که ذخایر عادی مواد اولیه و کالاهای بازار را به اشتباه نگیریم و شان بازاریان حفظ شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: با افراد متخلف هم باید بی رحمانه برخورد کرد به ویژه در قاچاق کالا و با توجه به اوضاع تحریم، مواردی که موجب اخلال در بازار هستند، شفاف نام برده شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز