شهرستان‌های کرمان و سیرجان در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۰۳۶۹
شهرستان‌های کرمان و سیرجان در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان گفت: با توجه به اعلام وضعیت جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمان و سیرجان از امروز ۱۶ فروردین ماه در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس تقی‌زاده با اعلام این مسئله افزود: شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک پیش از این در وضعیت هشدار نارنجی قرار داشتند.

وی ادامه داد: بر این اساس و متناسب با وضعیت نارنجی بیماری کووید- 19 الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در مناطق نارنجی اعمال می‌گردد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان عنوان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک، رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنند.

تقی‌زاده تصریح کرد: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی مشاغل گروه‌های 3 و 4 باید تعطیل باشند و از طرفی این محدودیت با تغییر شرایط و تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تسهیل و تشدید است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش حضور تا یک سوم ( یک سوم دورکاری و یک سوم حضور) کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک دوم باید صورت گیرد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان اضافه کرد: همچنین تمامی ماموریت‌های اداری غیرضرور باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر 20 نفر امکان‌پذیر است.

تقی‌زاده اظهار داشت: بر اساس محدودیت‌های شهرهای نارنجی، فعالیت‌های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود.

وی افزود: همچنین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز باید تعطیل گردد.

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس استان کرمان، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه 500 هزار تومانی در هر 24 ساعت برای متخلف اعمال می‌گردد.

وی افزود: تردد خودروهای شخصی از ساعت 22 تا 3 صبح در سطح شهر ممنوع بوده و جریمه 200 هزار تومانی برای متخلفان به دنبال دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز