ضرورت تقویت روابط عمومی در آموزش و پرورش

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۱:۴۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۸۲۵۴
ضرورت تقویت روابط عمومی در آموزش و پرورش
امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی در یادداشتی بر ضرورت تقویت روابط عمومی ها در دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

در حالی واپسین سال های هزاره سوم سپری می شود که عصر فرا ارتباطات فرا رسیده و سرعت انتشار اطلاعات به سرعت نور رسیده است و این مهم اهمیت روابط عمومی به خصوص در نظام های مردم سالار و جوامع مدنی با رویکرد پاسخ گویی را دو چندان می کند.

دستگاه عظیم تعلیم ‌و تربیت و آموزش و پرورش به عنوان تاثیر گذارترین سازمان در کشور در خصوص توسعه مهارت ها و تغییر نگرش ها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین سبب کار در عرصه پرمخاطره روابط عمومی این سازمان دارای اهمیت فراوران و در عین حال سختی ها و مرارت ها و دشواری های بسیار و خاص خود، است.

بی شک تقویت روابط عمومی ها و همراه کردن برنامه های آموزش و پرورش با افکار عمومی، باعث می شود از تحمیل هزینه های غیرضروری به نظام تعلیم و تربیت و کشور جلوگیری شود و اجرای برنامه ها و تحقق اهداف ما با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

به نظر می رسد ما در روابط عمومی باید از اطلاع رسانی یک سویه و تبلیغات گام را فراتر نهیم  و نقش آیینه گی بودن خود را به بهترین نحو انجام دهیم تا با توسعه ارتباطات دو سویه و تقویت بعد مخاطب پژوهی و افکار سنجی در روابط عمومی و اطلاع از نظرات مخاطبان و افکار عمومی و ایجاد ارتباط و تعامل صمیمی با مخاطبان خود ،زمینه توفیق بیش از پیش آموزش و پرورش را فراهم کنیم.

به باور صاحب این قلم اولویت اصلی متولیان تعلیم و تربیت برای تقویت روابط عمومی ها و کسب توفیق در عرصه افکار عمومی، اصلاح ساختار تشکیلاتی وسازمانی است که در بسیاری از استان ها بخصوص شهرستان ها و مناطق آموزشی روابط عمومی از کمبود نیروی انسانی به خصوص نیروی انسانی متخصص رنج می برد و در عصر فرا ارتباطات تنها یک نیرو آن هم با چند پست ترکیبی و نا متجانس در عرصه روابط عمومی فعالیت می کند.

هیچ ردیف اعتباری نیز در اختیار ندارد و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

بی شک برگزاری دوره های آموزشی و اختصاصی و پیش رفته برای کارشناسان و همکاران روابط عمومی فرصتی است که زمینه امکان توسعه و تطابق روابط عمومی ها با شرایط نوین جهانی را تسهیل می کند و زمینه تبادل تجارب موفق را فراهم و به رفع چالش ها و نقاط ضعف احتمالی نیز کمک خواهد کرد.

چندان که برشمردیم از ماجرای عشقت

اندوه دل نگفتیم، الایک از هزاران

و در پایان این مقال کوتاه برای تمام همکارانم در عرصه پرمخاطره روابط عمومی آرزوی سلامتی، توفیق و بهروزی می نمایم و بر این باوریم که:

بیستون ماند و بناهای دگر گشت خراب

این در خانه عشق است که باز است هنوز

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز