سرپرست استانداری کرمان عنوان کرد:

کاهش ۸۰ درصدی تولید پسته در شمال استان /عشایر استان در تامین علوفه، آب شرب و دام مشکل دارند

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۰:۰۵:۳۳
کد خبر: ۷۱۷۷۱۰
کاهش ۸۰ درصدی تولید پسته در شمال استان /عشایر استان در تامین علوفه، آب شرب و دام مشکل دارند
سرپرست استانداری کرمان از کاهش 80 درصدی تولید پسته در در شمال استان بدلیل تغییرات دما در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده گروهی از ستاد مدیریت بحران کشور جهت بررسی مسائل و مشکلات منطقه به استان کرمان سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی پیرامون جلسه ستاد مدیریت بحران خشکسالی و سرمازدگی استان در محل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات استان کرمان در بخش هایی همچون کشاورزی، دامداری و معیشت عشایر طی سال جاری، یادآورشد: در شمال استان بدلیل تغییرات دما، تولید پسته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 80 درصد کاهش داشته است.

سرپرست استانداری کرمان با تاکید براینکه در مناطق سردسیر استان نیز به علت سرمازدگی خسارات زیادی به تولیدات کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: برخی از کشاورزان در گذشته تسهیلاتی را از بانک ها دریافت کرده اند که خشکسالی و سرمازدگی های اخیر موجب شده تا آنها در بازپرداخت تسهیلات دریافتی با مشکل مواجه شوند.

فدائی با اشاره به اینکه عشایر استان نیز بدلیل خشکسالی های متمادی در تامین علوفه، تامین آب شرب و دام دچار مشکل شده اند، خاطرنشان کرد: اوایل هفته آینده گروهی از ستاد مدیریت بحران کشور جهت بررسی مسائل و مشکلات منطقه به استان کرمان سفر کنند.

وی گفت: براساس گزارش گروه اعزامی از ستاد مدیریت بحران کشور، پیشنهادهای کامل و جامع تری که بتواند راهگشای این مشکلات باشد، آماده و پس از بررسی این پیشنهادها طی اواخر هفته آینده، جهت تصویب به هیات دولت تقدیم شود.

سرپرست استانداری کرمان افزود: برای حل مسائل و مشکلات مربوط به خشکسالی و سرمازدگی استان در حد امکانات و اختیارات با جدیت تلاش خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز