شهردار کرمان:

عملیات اجرایی آرامستان جدید تا پایان سال‌جاری آغاز می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۷:۲۱:۱۴
کد خبر: ۹۲۳۷۶۰
عملیات اجرایی آرامستان جدید تا پایان سال‌جاری آغاز می‌شود
شهردار کرمان گفت: «با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی که انجام داده‌ایم، عملیات اجرایی آرامستان جدید کرمان، تا پایان سال‌جاری آغاز خواهد شد و منعی برای ادامه‌ی کار وجود ندارد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در نشست شورای اسلامی شهر کرمان از تدوین آیین‌نامه‌ای برای حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری، فرهنگی و … خبر داد و اظهار کرد: «برای این‌که در حمایت از این افراد، سازوکار قانونی و مدون وجود داشته باشد، این آیین‌نامه به زودی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تدوین شده و به صحن شورا آورده خواهد شد».

وی همچنین در پاسخ به درخواست اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد برای کاهش ترافیک توسط یکی از اعضای شورا افزود: «اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در این بخش از شهر، هم پارک نزدیک آن را تخریب می‌کند و هم هزینه‌های میلیاردی دارد. بنابراین با جلسات متعددی که با همکاران حوزه‌ی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری داشتیم مقرر شد در این بخش هم‌سطح‌سازی شود که شورای ترافیک استان هم آن را تایید کرد و این طرح با اصلاحیه‌ی بودجه‌ای که به‌زودی به شورا خواهیم فرستاد، به شورا فرستاده خواهد شد و در صورت تصویب طرح و تصویب ردیف بودجه در شورا، آن را اجرا خواهیم کرد».

شهردار کرمان در پاسخ به درخواست خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان مبنی بر ارائه‌ی گزارشی از کارهای انجام شده در خصوص آرامستان جدید در این دوره‌ی شهرداری نیز گفت: «در طراحی اولیه‌ی این آرامستان، سرانه‌ی فضای هر قبر ۱۸ متر در نظر گرفته شده بود که بعد از اصلاح این طرح در دوره‌ی جدید، اکنون به هشت متر رسیده که باز هم با استاندارد فاصله دارد ولی همین اصلاح، باعث بهره‌وری از آرمستان به میزان بیش از دو و نیم برابر طرح اولیه شده است».

وی بیان کرد: «همچنین در طرح اولیه، شبکه‌ی شعاعی برای قبور در نظر گرفته شده بود که برای دفن مسلمانان، اشکال شرعی دارد که این مساله را نیز رفع کردیم».

عالم‌زاده ادامه داد: «بحث برق‌ این آرمستان را نیز از وزارت نیرو پیگیری کردیم، که پاسخ شرکت توزیع نیروی برق، به وزارت نیرو فرستاده شده و منتظر پاسخ نهایی هستیم».

وی گفت: «آب‌رسانی به این پروژه، نیز از مسیر پیش‌بینی شده ۱۰ کیلومتر بود که الان با تدابیر جدید آب‌رسانی از مسیر سرآسیاب انجام می‌شود که هفت کیلومتر کمتر از مسیر قبلی است و اگر بتوانیم منابع آب با حفر چاه در این ناحیه ایجاد کنیم، کمک بزرگی به پروژه است».

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: «تامین منابع مالی برای یک پروژه نیز مهم است که به همین دلیل در آرامستان فعلی، قبور دو طبقه و سه طبقه در قالب مزایده و به صورت چند مرحله‌ای در نظر گرفته شده است».

وی افزود: «با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی که انجام داده‌ایم، عملیات اجرایی این پروژه، تا پایان سال‌جاری آغاز خواهد شد و منعی برای ادامه‌ی کار وجود ندارد».

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: «پروژه‌های اینچنینی که بایستی از منابع مالی غیر از شهرداری تامین منابع شوند، زمان‌بر هستند».

وی ادامه داد: «به‌زودی گزارش کاملی از کارهای انجام شده در خصوص این آرامستان ارائه خواهیم داد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز