هلال احمر کرمان ۲۰ تُن مواد غذایی به سیستان و بلوچستان ارسال کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۹:۳۱:۲۳
کد خبر: ۹۵۰۱۹۲
هلال احمر کرمان ۲۰ تُن مواد غذایی به سیستان و بلوچستان ارسال کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۲۰ تُن انواع موادغذایی و بالگرد این جمعیت تاکنون به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا فلاح با اشاره به وقع سیل و آب گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت امدادرسانی هرچه بیشتر توسط دستگاه های متولی به این منطقه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان چابهار توسط بالگرد هلال احمر کرمان و یکهزار و ۸۰۰ چادر امدادی نیز به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این جمعیت به عنوان پشتیبان در پوشش امدادی با توجه به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان؛ این استان را همراهی می‌کند.

امداد رسانی به سیل زدگان، افراد گرفتار در سیلاب، بیماران و جابجایی نیروهای امدادی و مسوولان برای رسیدگی به وضعیت مردم در بخش‌های دشتیاری، پلان، پیرسهراب، عورکی و بحش مرکزی چابهار تنها با قایق و بالگرد میسر است.

۴۰۰ روستای سیستان و بلوچستان در محاصره سیلاب قرار دارد و راه‌های مواصلاتی بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ روستای شهرستان چابهار در پی طغیان رودخانه‌های باهوکلات وکاجو قطع و تخریب شده است.

بارندگی‌های سیل آسای ۴۸ ساعت گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های سرباز، قصرقند، نیکشهر و فنوج سبب شده تا سدهای زیردان ساربوک، پیشین سرباز و خیرآباد نیکشهر سرریز شده و آبهای رودخانه‌های فصلی به طرف چابهار و کنارک سرازیر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز