نام نویسی ۷۰۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۵
نام نویسی ۷۰۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انصراف پنج نفر از نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این استان گفت: تعداد ثبت‌نام کننده‌های این انتخابات در استان به ۷۰۶ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فتاح محمدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:از مجموع ۷۱۳ داوطلب نام نویسی شده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۹۴ درصد مرد و ۶ درصد نیز زن هستند.

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نامزدهای احتمالی برای تصاحب ۹۱ کرسی با هم رقابت می کنند بیان کرد: بیشترین آمار داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۲۱۹ داوطلب و کمترین نیز در  مارگون با ۲۷ نفر داوطلب است.

وی ابراز داشت: هم اکنون فرایند رسیدگی به تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان در حال انجام است.

رییس  ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نام نویسی از انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر استان نیز از روز دوشنبه شانزدهم فروردین آغاز می شود.

محمدی عنوان کرد: این انتخابات در روستاها و مناطق عشایری با حداقل ۲۰ خانوار یا یکصد نفر جمعیت برگزار خواهد شد.

وی در مورد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز گفت: تاکنون ۱۴ نفر داوطلب شرکت در این انتخابات شده اند.

محمدی تصریح کرد: ۲ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه سابقه حضور در مجلس را دارند.

محمدی ابراز داشت: ساعت ۱۸ امروز شنبه چهاردهم فروردین آخرین مهلت نهایی شدن فرایند ثبت نام متقاضیان در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت است.

وی تاکید کرد: فرایند تایید صلاحیت داوطلبان پس از اتمام زمان نام نویسی آغاز و حداکثر تا بیستم خرداد نامزدهای احتمالی اعلام می شود.

وی عنوان کرد: عوامل اجرایی انتخابات در این استان برای فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

محمدی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰، همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت برگزار می شود.

وی بیان کرد: هیات های اجرایی هم اکنون در شهرستان های این استان مشخص شده و به دلیل انتشار ویروس کرونا شعب اخذ رای نسبت به دور گذشته افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز