مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

پروژه تنگ چویل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۸:۳۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۸۲۳۳
پروژه تنگ چویل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل راه و شهرسازی این استان در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای کاهش تصادفات مرگبار در جاده تنگ چویل اظهار داشت: اتصال جدید تحت عنوان باشت ـ چرام، قلعه رئیسی ـ دیشموک و باغملک استان خوزستان در دست اجراست در نقطه ورود استان خوزستان در تنگ چویل شاهد تصادفات متعدد و مرگبار هستیم و حتی برخی مقاطع تصمیم بر بسته شدن این مسیر به دلیل حادثه‌خیز بودن گرفته شد.

پژمان نیک‌اقبالی افزود: این جاده حدود ۲۴۰ کیلومتر است که به ۳ قطعه ۸۰ کیلومتری تقسیم و کار‌های مطالعاتی آن نیز انجام گرفته، محیط زیست و پدافند غیر عامل کشور نظر مثبت خود را اعلام کردند و منتظر اخذ ماده ۲۳ هستیم.

وی بیان کرد: روز‌های آخر عمر دولت جذب اعتبار سخت است تقاضا داریم قبل از پایان دولت مجوز ماده ۲۳ به این محور در استان داده شود.

نیک اقبالی عنوان کرد: برای ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه ۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که با اختصاص این میزان اعتبار بخش‌های محروم چرام، باشت، قلعه رییسی، دیشموک و حتی خود شهرستان باغملک استان خوزستان از بن‌بست خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات قطره چکانی و ناچیز باعث زمان‌بر شدن پروژه می‌شود، افزود: عمده مشکلات اقتصادی، اشتغال و ارتباط این مناطق با احداث این جاده برطرف می‌شود.

نیک‌اقبالی با اشاره به ابر پروژه پاتاوه ـ دهدشت گفت: با احداث راه‌های اصلی، کهگیلویه و بویراحمد به مرکز جدید ترانزیت کالا و مسافر در کشور تبدیل می‌شود و آمار‌ها نشان دهنده رشد چشم‌گیر تردد مسافر از استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای دولت استان تنها ۵۰ کیلومتر بزرگراه داشت، اما طی ۸ سال اخیر به ۲۵۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده ضمن اینکه ۲۰۰ کیلومتر جدید بزرگراه در دست ساخت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز