رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد:

خدمت به محلات در قالب گروه های جهادی/توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی در محلات

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۳:۴۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۵۹۳۲
خدمت به محلات در قالب گروه های جهادی/توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی در محلات
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تشکیل ستاد پشتیبانی اقتصادی در محلات گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی در بازدید از گروه های جهادی محلات شرق گرگان از تشکیل ستاد پشتیبانی اقتصادی در محلات گرگان خبر داد و اظهار کرد:گروه های جهادی محلات با حمایت قرارگاه اقتصادی سردار دلها با هدف کمک به مردم در هر محله در حوزه های شناسایی کسب و کار های محلی، شناسایی خانواده های آسیب دیده از لحاظ اقتصادی و فعالیت در حوزه فرهنگی با کمک دفاتر فرهنگی محلات فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در مجموع هدف از این اقدام توانمندی محلات از لحاظ اقتصادی است و همچنین تلاش میشود توانمندی های فردی را از طریق ایجاد آموزش و تشکیل صندوق های کمک کننده افزایش دهیم تا این موضوع به توسعه اشتغال منجر شود.

وی گفت: برنامه ریزی شده است تا محصولاتی که در محلات تولید میشود در بازار های محلی و همچنین در خارج از شهر به فروش برسد تا از این طریق زمینه فعالیت و توانمندی اجتماعی را افزایش دهیم.

در ادامه ناصر گرزین نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرکان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه قرارگاه اقتصادی به کمک گروه های جهادی محلات آمده است و بناست گروه های جهادی در قالب توانمند سازی محلات فعالیت داشته باشند.

وی افزود: صندوق های قرض الحسنه اشتغال، مساعدت به بنگاه های اقتصادی محلات، شناسایی نیازهای محلات برای این طرح تعریف و ساختار خوبی در این زمینه در 10 مورد تدوین شده است.

وی تصریح کرد: از توانمندی های دستگاه های مختلف نظیر میراث فرهنگی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی،فنی و حرفه ای، صنعت، معدن و تجارت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و غیره در این طرح استفاده خواهیم کرد و واحد بسیج نیز در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: توسعه اشتغال خانگی و ایجاد بازار فروش از اهداف این طرح میباشد.

گرزین ادامه داد: کمیته اشتغال و توسعه مشاغل خانگی و کمیته کاریابی به دنبال توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی در محلات هستند.

وی در پایان از گروه جهادی سردار دلها به دلیل تامین جهیزیه برای 10 زوج که در روز 5 آذر به آنان تحویل داده خواهد شد تشکر نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز