معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

آمادگی سرمایه گذار اما نبود زمین در جنوب گلستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۶:۳۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۴
آمادگی سرمایه گذار اما نبود زمین در جنوب گلستان
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جنوب استان گلستان سرمایه گذاری های زیادی وجود دارد اما متاسفانه با کمبود زمین در این مناطق مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان با تاکید بر اینکه در گلستان فرصت های بی نظیری وجود دارد اظهار کرد: در جنوب استان گلستان سرمایه گذاری های زیادی وجود دارد اما متاسفانه با کمبود زمین در این مناطق مواجه هستیم یعنی در واقع فروشنده زمین در این منطقه از گلستان بسیار اندک است. 

وی ادامه داد: در گلستان محدودیت های مختلفی وجود دارد یکی از این محدودیت سنتی ماندن کشاورزی است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی 45 درصد اشتغال استان را شامل میشود اما تنها 24 درصد ارزش افزوده استان را شامل میشود.

میرزایی گفت: جایگزینی محصولات جدید،استفاده از دام های اصلاح شده و تجهیزات مدرن کشاورزی به افزایش ارزش افزوده این بخش کمک خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: جایگزینی محصولات جدید، دام اصلاح شده و تجهیزات کشاورزی میتواند منجر به تلاش توسعه ای شود.

میرزایی همچنین گفت: بخش صنعت و معدن 27 درصد اشتغال استان را شامل میشود اما تنها 25 درصد ارزش افزوده استان را تشکیل میدهد.

وی به سرمایه گذاری صنعتی در بخش صنایع تبدیلی در گلستان تاکید کرد و بیان داشت: صنایع تبدیلی مزیت این استان است و میتوان در زمینه تجاری سازی کشاورزی با برند های معتبر گفتگو کرد. 

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده استان در کشور 1.4 درصد است، گفت: این سهم نسبت به منابعی که در گلستان وجود دارد بسیار اندک است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز