مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی آورده آب رودخانه های اصلی گلستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۲:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۰۱۵۱
کاهش ۶۰ درصدی آورده آب رودخانه های اصلی گلستان
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از کاهش ۶۰ درصدی آورده آب رودخانه های اصلی گلستان طی ۶ ماهه مهر تا اسفند ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت در گفتگوی خبری با رسانه ها اظهار کرد: امیدواریم رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی وظیفه خطیر حساس سازی جامعه را نیز به خوبی انجام دهند تا مردم نیز از مسائل حاد آبی استان و حتی کشور آگاه شوند.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای گلستان دارای آمار بلندمدتی می باشد افزود: درشش ماهه مهر تا اسفند ۹۹ بر اساس آمار ها به طور کلی ۲۷% مجموع بارش در استان کاهش پیدا کرده است که آمار فوق با آماری که از سوی اداره کل هواشناسی اعلام می‌شود متفاوت است.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی با مقیاس های دیگر کاهش بیشتری از بارش ها را ثبت کرده است.

وی تصریح کرد: به تبع کاهش بارش ها افزایش دما نیز رخ داده که باعث پایین امدن رواناب موجود در رودخانه ها شده است به طوری که در برخی رودخانه های اصلی استان تا ۶۰ درصد با کاهش آورده آب مواجه بوده ایم.

حسینی با تاکید بر اینکه نفوذ آب به آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی نیز کاهش چشمگیری داشته، تصریح کرد: سفره های عمیق که دو سوم آب زیرزمینی استان را مصرف می کنند و همچنین سفره های کم عمق که یک‌سوم آب زیرزمینی استان را تامین می کنند دچار افت شدید شده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان متذکر شد: استفاده بیش از اندازه از آب‌های زیرزمینی در سال آبی گذشته و همچنین وضعیت خشکسالی سفره های آب زیرزمینی را به چالش کشید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز