معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان خبر داد:

نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگاه تجدیدنظر گلستان برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۵۹۸۹
نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگاه تجدیدنظر گلستان برگزار شد
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان اعلام کرد: نخستین جلسه دادرسی الکترونیک در دادگاه تجدیدنظر گلستان امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الاسلام سیدمحسن رسولی اظهار کرد: برگزاری دادگاه های الکترونیک در همه پرونده ها از اول تیرماه امسال آغاز شده است و  از امروز دادگاه های تجدیدنظر هم به جرگه دادگاه های الکترونیک استان  پیوستند.

وی افزود: امروز جلسه رسیدگی دادگاه آنلاین با حضور تصویری طرفین پرونده در شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی سالمی برگزار شد .

رسولی افزود:  موضوع این پرونده دعوای ملکی بود  و هر دو طرف پرونده که یکی ساکن گنبدکاووس و دیگری ساکن شهرستان ساری بود ،  با ارتباط تصویری در جلسه رسیدگی دادگاه شرکت کردند .

وی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند می توانند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام کنند تا شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت:   تا پیش از این، دادرسی الکترونیک یعنی  حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه ، فقط در پرونده هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می شد  اما یکماهیست که  بستر برای برگزاری  دادگاه آنلاین برای  همه پرونده ها فراهم شده است .

رسولی با بیان این که که تاکنون حدود 200 نفر برای  شرکت غیرحضوری در دادگاه درخواست داده اند گفت: کاستن از رفت و آمد به  دادگستریها ، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه مردم به ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است  از مزایای برگزاری دادرسی الکترونیک است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز