برای اولین بار در کشور:

سمن های استان محوریت رزمایش / آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با ۱۰ هزار بسته غذایی

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۲۰:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۱۳۶۶
سمن های استان محوریت رزمایش /  آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه با ۱۰ هزار بسته غذایی
خوش خبر با تشکر از ۲۸۳ نفر نیروی مردمی که در بسته‌بندی و آماده‌سازی این اقلام همراهی کرده اند افزود: این حضور و همراهی مردم در رزمایش‌ها و اطاعت از امر رهبری، رخدادی بی نظیر در تاریخ انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش مهربانی برای حمایت از ۱۰ هزار خانواده نیازمند واقعی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار بسته آماده شده همزمان با شب‌های قدر بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شود.

ناصر خوش خبر افزود: ۲۲ سازمان، نهاد حمایتی، مؤسسه خیریه و دستگاه دولتی برای تامین اقلام مورد نیاز این بسته‌های حمایتی همراهی کرده‌اند. 

وی بیان کرد: این اقلام در قالب بسته‌های مخصوص خانواده‌های یک نفره تا سه نفره و همین طور سه نفره و بیشتر آماده توزیع شده که ۴۵ درصد بسته‌ها مربوط به خانواده‌های یک و دو نفره و ۵۵ درصد نیز مربوط به خانواده‌های سه نفره و بیشتر است. 

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: وزن بسته‌ها متناسب با آمار جمعیتی خانواده بیشتر می‌شود و حداقل رقم هزینه شده برای هر بسته ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶۰۰ هزار تومان است. 

وی تصریح کرد: ۳۳ درصد بسته‌های مهیا شده در شهرستان‌های مرزی استان توزیع می‌شود و شهرهایی که بیشترین حاشیه نشین را دارند در اولویت دوم توزیع اقلام قرار دارند. 

خوش خبر با تشکر از ۲۸۳ نفر نیروی مردمی که در بسته‌بندی و آماده‌سازی این اقلام همراهی کرده اند افزود: این حضور و همراهی مردم در رزمایش‌ها و اطاعت از امر رهبری، رخدادی بی نظیر در تاریخ انقلاب است.

وی از حضور مومنانه دستگاه‌ها، نهادها، خیران و سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی قدردانی کرد و گفت: هرچند ویروس کرونا تهدیدی برای کشور بود اما فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در سطح جهان به نمایش گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی ظرفیت‌های درونی در استان وجود نداشت یا محدود بود که با پیگیری مدیریت استان از ظرفیت سایر استان‌ها در تهیه مواد ضدعفونی، دستکش، الکل و سایر نیازمندی‌ها استفاده کردیم.

خوش خبر گفت: ظرفیت‌های درونی با کمک دستگاه‌های مختلف و گروه‌های جهادی تقویت شد و جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز به طور مرتب برگزار شده تا مردم از خطر بیماری مصون باشند.

وی اظهار داشت: اقدامات مومنانه مردم این سرزمین بار دیگر جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس را زنده کرد و مردم ما در تمام شرایط، همواره پیروز میدان بوده‌اند.

وی گفت: در راستای تحقق برنامه‌های حمایتی مدنظر تاکنون ۶۷ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده یا در حال توزیع است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر خط تولید برخی واحدهای تولیدی در استان برای تولید اقلام بهداشتی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت افزود: در همان روزهای نخست شیوع بیماری ۴۲ هزار بسته بهداشتی بین معلولان، بیماران خاص، سالمندان، جانبازان شیمیایی و گروه‌های ویژه توزیع شد.

وی تاکید کرد: در تمامی مراحل توزیع بسته‌های کمک معیشتی به دستور شخص استاندار، همواره بر حفظ شئونات و تکریم خانواده‌ها تاکید شده است.

خوش خبر گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و استانداری خراسان جنوبی، نقش بسیار پررنگی در تامین اقلام مورد نیاز بسته‌های کمک معیشتی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: از لحاظ تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در استان آزمایشگاه‌ها توسعه داده شد و بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند به عنوان بیمارستان تخصصی با ۲ بخش ایزوله و نقاهتگاهی مورد توجه قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۱ مرکز تخصصی با ۱۴۴ تخت نقاهتگاهی در ۱۱ شهرستان استان ایجاد شد و ورودی و خروجی‌های استان به صورت ۲۴ ساعته با اقدامات پایش سلامت مورد کنترل قرار گرفت.

بازگشایی مساجد در شب‌های قدر با شرایط خاص

وی با تاکید بر اینکه مردم باید همچنان همراهی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند افزود: با بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم شب‌های قدر اصل فاصله‌گذاری اجتماعی حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مردم در شب‌های قدر فاصله یک متر از جوانب چهارگانه را رعایت کنند و وسایل شخصی و اقلام بهداشتی به ویژه ماسک و دستکش را به همراه داشته باشند.

خوش خبر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی، روحانیون، هیات امنا و بسیج محلات وظیفه نظارت را در مساجد برعهده خواهند داشت.

وی گفت: طبق پروتکل‌های بهداشتی سالمندان و افراد با سابقه بیماری خاص در این مراسم شرکت نکنند.

مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه به منظور کمک به اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا از بیستم اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز