سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی؛

تکیه بر صادرات برای توسعه اقتصادی و تحرک بخشی به بازار آسیب دیده از ویروس کرونا ضروری است

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۳۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۵۲۰۱
تکیه بر صادرات برای توسعه اقتصادی و تحرک بخشی به بازار آسیب دیده از ویروس کرونا ضروری است
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت صادرات این استان در حوزه کشورهای اوراسیا برای رونق دادن به اقتصاد امسال در اولویت است و اقدامات عملی در این راستا جریان دارد.

به گزارش برنا از اراک ، سعید جعفری در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی، افزود: این فرصت برای استان مرکزی با انعقاد موافقت‌نامه تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای اوراسیا برای تجارت خارجی فراهم شده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته عضو اتحادیه اوراسیا شده که شامل پنج کشور روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برای خارج شدن از حالت تک بازاری، کشورهای اوراسیا ظرفیتی مطلوب برای توسعه در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.  

جعفری افزود: لازم است صادرکنندگان و تشکل‌های اقتصادی استان مرکزی با شیوه‌های  ارتباطات تجاری با کشورهای اوراسیا آشنا شوند و از این فرصت بهره کافی برده شود.

وی اظهار داشت:سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌کوشد با تسهیلگری در حوزه صادرات از فرصت ایجاد شده در صادرات به کشورهای اوراسیا استفاده حداکثری را ببرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:  تکیه بر صادرات برای توسعه اقتصادی و تحرک بخشی به بازار آسیب دیده از ویروس کرونا  ضروری است و باید صادرات استان در بخش های مختلف فعال شود.

جعفری افزود: لازم است اقدامات لازم برای تسهیل در پایانه های صادراتی استان مرکزی از جمله گل و گیاهان زینتی و پسته به‌طور جدی پیگیری و این پایانه ها به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار تن پسته دپارسال ر استان برداشت شد که هشت هزار تن آن به ارزش ۶۵ میلیون دلار به خارج کشور صادر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز