افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در سمنان

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۷۶۰۹
افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از آمادگی برای افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان سمنان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی جمال از آمادگی برای افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهر سمنان خبرداد و گفت: سرای ترنج و سرای کاشیان در بافت تاریخی سمنان بهسازی شد و بهره برداری می شود.

وی خانه طاهریان را دیگر طرح اقامتگاهی در بافت تاریخی شهر سمنان عنوان کرد که به زودی بهره برداری می شود افزود: افتتاح این طرح به دلیل نوسان قیمت در تجهیزات به تاخیر افتاد و بهره بردار در حال تلاش برای تکمیل طرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: توسعه اقامتگاه های بومگردی تاکنون راهبرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به خوبی پیش رفته است و از سال ۹۸ تاکنون تعداد این تاسیسات گردشگری از ۶۵ به ۸۵ اقامتگاه بومگردی افزایش یافت.

جمال با اشاره به اینکه هدف توسعه اقامتگاه های بومگردی در استان سمنان به خوبی محقق شد، افزود: اکنون سیاست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان استانداردسازی خدمات این تاسیسات از طریق آموزش مدیران و عوامل اجرایی آنها است.

وی بیان کرد: تاکید وزارت میراث فرهنگی تقویت گردشگری به ویژه در مناطق روستایی از طریق توسعه بومگردی ها همراه با آموزش جوامع محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان حفظ تعادل در ایجاد اقامتگاه های بومگردی را ضروری دانست و افزود: نباید به گونه ای باشد که ورود گردشگران به روستاها باعث نابودی آن شود به همین دلیل میراث فرهنگی به دنبال توسعه استاندارد اقامتگاه های بومگردی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز