رئیس دادگستری گناوه: تولید در این شهرستان قاطع حمایت می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۵۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱۰
رئیس دادگستری گناوه: تولید در این شهرستان قاطع حمایت می‌شود
رئیس دادگستری گناوه گفت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در این شهرستان حمایت قاطع از تولید و تشویق درارتباط با برنامه‌های جدی و فعالیت‌های سالم و کارآفرین است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به خبرنگاران اعلام کرد: باتوجه به اینکه یکی از وظایف تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی برای قوه قضاییه بحث نظارت بر حسن اجرای قوانین است، این دستگاه هرجایی ببیند مانعی سر راه تولید ایجاد شود که ناشی از اجرای بد یا  اجرا نکردن قانون باشد بطور قطع ورود و موانع ایجادشده را برخواهد داشت.

او اظهارداشت: هرگونه فعالیت‌های سالم و کارآفرینی که در شهرستان صورت بگیرد مورد حمایت دستگاه قضا قرار گرفته و اجازه نخواهیم داد که دچار توقف شود.

اردکانی گفت: مسئولیت خطیر دستگاه قضا در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است و هرکاری که برای اعتمادسازی به دستگاه قضا و احقاق حق و ابطال باطل باشد با جان و دل انجام خواهیم داد.

رئیس دادگستری گناوه ادامه داد: احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین و اقدام‌های مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرین از عمده وظایفی در این زمینه است که  دستگاه قضا بجد آن را دنبال و ورود می‌کند.

او با بیان اینکه  در زمینه وظایف تعیین شده در دستگاه قضا، کارهای بزرگی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین نکته‌ای که در دادگستری این شهرستان به تبع از سیاست‌های قضایی در معیت دادستان بجد دنبال می‌شود  احیای حقوق عامه است که مصادیق متعددی را شامل می‌شود.

رئیس دادگستری گناوه افزود: در این ارتباط  باتوجه به تعاملی که با مجموعه ادارات متولی و شورای تامین وجود دارد، تاکنون با حمایت بی دریغ و قطعیت دادستان مبارزه جدی با هرگونه دست درازی به حقوق بیت‌المال از جمله به  اراضی دولتی در شهرستان شده و قلع و قمع‌های خوبی صورت گرفته‌است.

اردکانی گفت: یکی دیگر از کارهای مهم که در ارتباط به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه همزمان با سراسر کشور و تاکید وافر رئیس دادگستری کل استان بوشهر در این شهرستان صورت گرفته تعیین و تکلیف پرونده‌های مسن و معوق است که بجد دنبال و  اقدام‌های خوبی تاکنون شده‌است.

رئیس دادگستری گناوه بیان کرد: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۱۱ پرونده در دادگستری، دادسرا و  شورای حل اختلاف و در مجموع با ۲۲ شعبه موثر مختومه شد که مرهون تلاش و زحمات  شبانه روزی کادر قضایی و اداری و شورای حل اختلاف است.

او گفت: سرقت، چک، مالی و حقوقی، تصرفات عدوانی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز از عمده پرونده‌های مختومه شده‌است.

رئیس دادگستری گناوه بیان کرد: تکریم و برخورد شایسته با ارباب و رجوع در اولویت نیروهای این مجموعه قرار دارد و در این ارتباط  واحد ارشاد معاضدات قضایی پاسخگو و به مراجعه کنندگان راهنمایی و مشاوره قضایی ارایه می‌دهند.

اردکانی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا یکی از چالش‌ها اواخر سال ۹۸ در کشور از جمله این شهرستان بود که در مقابله با آن همه اقشار جامعه، دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بسیج و با قاطعیت و جدیت دادستان ورود کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز