عابد حقدادی در گفتگو با برنا خبر داد:

تعیین شیوه نامه نحوه فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۵۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۱۱۷۳
تعیین شیوه نامه نحوه فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از تعیین شیوه‌نامه نحوه فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان خبر داد. 

به گزارش برنا از اراک ، عابد حقدادی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه نحوه فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان مرکزی اظهار کرد: طی جلسات متعددی که با کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشتیم به شیوه نامه ای برای فعالیت اماکن ورزشی رسیده‌ایم که  با پیگیریهای فراوان این شیوه نامه به تصویب ستاد پدافند زیستی استان نیز رسید.

حقدادی افزود: اساس این شیوه‌نامه رشته ورزشی فوتبال با حداقل تعداد نفرات در هر تایم تمرینی( در زمین‌های چمن بزرگ حداکثر 30نفر و در زمین‌های مینی فوتبال حداکثر 15 نفر) می‌ توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت : رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، هاکی، سپک تاکرا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته،گلبال در سالن‌های سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل و رشته‌های ورزشی اسکیت، دو و میدانی، کوهنودی، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش‌های هوائی، در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.

حقدادی گفت: رشته‌های راکتی شامل تنیس خاکی، بدمینتون، پینگ پنگ، اسکواش و رشته دارت می‌توانند به تعداد نفرات در هرتایم تمرینی به ازای هر 100 متر مربع حداکثر 10 نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند، رشته‌های ورزشی تکواندو، کاراته، کونگ فو، جودو، ووشو،کیک بوکسینگ و رشته‌های زیر مجموعه هیئت رزمی در بخش کمیته و مبارزه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: رشته‌های ورزشی کشتی،کبدی، بوکس تا اطلاع ثانوی تعطیل است و رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شیرجه، فرم‌های رزمی، کاتا ( کاراته) و صخره نوردی می‌توانند در سالن‌های بزرگ و اختصاصی با ارتفاع بالای 6 متر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه رشته‌های تیراندازی با تفنگ، شمشیربازی به صورت انفرادی با استفاده از تجهیزات شخصی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند، بیان کرد: رشته‌های ورزشی بدنسازی، کار با دستگاه، ایروبیک  و تمام ورزش‌های هوازی زیر مجموعه هیئت همگانی و رشته شطرنج تا اطلاع ثانوی و تصمیم‌گیری مجدد تعطیل  است، رشته ورزشی گلف، اتومبیلرانی و موتورسواری می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

به گفته وی رشته ورزشی وزنه‌برداری با حضور حداکثر 8 نفر در هرتایم تمرینی در سالن ورزشی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند و رشته بولینگ و بیلیارد به ازاء هر 100 متر مربع حداکثر 8 نفر در هرتایم تمرینی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: همچنین مراکز حرکات اصلاحی با توجه به اینکه به صورت انفرادی و با ظرفیت محدود پذیرش می‌شود می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند و رشته‌های باستانی و ورزش‌های زور خانه‌ای، مراکز ماساژ ورزشی و استخرهای شنا، آب درمانی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.   حقدادی گفت: نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن سطوح بعد از هر تایم تمرین، استفاده از وسایل شخصی، استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی لازم الاجرا است.

وی در پایان گفت : تمام تلاش بنده و همکارانم در تهیه و تنظیم این شیوه نامه با  اولویت حفظ سلامت شهروندان و دفاع از جامعه ورزش به ویژه باشگاه داران بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز