رئیس اتاق بازرگانی یاسوج :

حوزه کودک و نوجوان باید مطالبه عمومی شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹۴
حوزه کودک و نوجوان باید مطالبه عمومی شود
جبار کیانی رییس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تربیت نسل کودک و نوجوان تاکید کرد که حوزه کودک و نوجوان باید یک مطالبه عمومی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ، جبار کیانی رییس اتاق بازرگانی یاسوج  به اهمیت سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه اشاره کرد و بیان کرد: آموزش‌های دوران کودکی پربازده‌ترین آموزش‌ها هستند، چون هزینه کمتر، اما ماندگاری بسیار بالاتری دارند، برای همین، سرمایه‌گذاری ملت‌ها برای نگاشت آینده بهتر آن‌هاست.

کیانی افزود: آموزش‌های دوران کودکی هزینه‌های آینده مراقبت از جامعه را کاهش می‌دهند. تربیت درست انقلابی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و … موجب می‌شود سال‌ها بعد، میزان هزینه‌کرد جامعه برای اصلاح انحرافات و مبارزه با جرایم در همان حوزه‌ها کاهش یابد. سرمایه‌گذاری در تقویت مدارس و رسانه‌های کودک موجب می‌شود در آینده، بودجه موردنیاز برای پلیس، دادگاه، زندان، بیمارستان و… کمتر شود.

رییس اتاق بازرگانی ابراز داشت: پرورش ، تربیت و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و ارزشمندی است و حوزه کودک و نوجوان  را به عنوان یک مطالبه عمومی در تمامی آحاد جامعه باید مطرح و پر رنگ شود .

وی ادامه داد: حوزه پرورش یک حوزه اساسی در تربیت انسان های فرهیخته و آینده ساز است که گاهاً به دلیل کمبود امکانات مغفول مانده است

این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد که در صورت امکان در خصوص تعمیرات و تجهیزات مراکز کانون رایزنی‌های لازم را با خیرین انجام خواهد داد و با تاکید بر مداومت این جلسات، اظهار امیدواری کرد  که جلسات آتی  بخشی از مشکلات مراکز فرهنگی هنری کانون استان  را مرتفع شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست کانون را عنوان متولی اصلی بحث کودک و نوجوان معرفی کرد و گفت: نیازهای نسل کودکان و نوجوانان امروزی تغییر کرده است و آموزش‌ها ، امکانات و تجهیزات این نهاد نیز باید متناسب با نیازهای این نسل تغییر کند.

کبری اخلاقی نیا افزود: اگر این تغییرات اتفاق نیفتد نمی‌توان در جهت ارائه خدمات کمی و کیفی موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد:  این نهاد در عرصه های مختلف در ارائه خدمات به این نسل موفق عمل نموده است و به نظر می رسد به همان اندازه که کمک کردن به یک فقیر ارزشمند است کمک کردن به پویا نمودن یک ذهن فقیر نیز مهم است و انتظار می‌رود که کمبود امکانات باعث نشود در آینده این محرومیت ها و نیست ها افق دید این کودکان را کوتاه تر نماید به این شکاف های فرهنگی بیشتر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز