ضرورت پیشگیری از یخ زدگی تاسیسات آبی در فصل سرما/راهکارهای پیشگیری از یخ زدگی

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۱۳۹۵
ضرورت پیشگیری از یخ زدگی تاسیسات آبی در فصل سرما/راهکارهای پیشگیری از یخ زدگی
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:کاهش دما و موج سرما در استان ضرورت رسیدگی به کنتور‌های آب را دو چندان کرده و مشترکان باید نکاتی را در راستای جلوگیری از یخ زدن این کنتور‌ها و ترکیدگی انشعاب آب، انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ علی محمد غریبی گفت: با فرا رسیدن فصل سرما، میزان شکستگی و خسارت وارده به تاسیسات آبی نیز بیشتر می‌شود.

غریبی افزود: بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات آبی مربوط به کنتورها و لوله‌های آب روباز و در معرض سرما و هوای سرد است.

وی بیان کرد: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، موکت، خاک اره ، گونی و سایر الیاف مصنوعی و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان ها از جمله راهکارهایی است که مشترکان درشهرها و روستاها برای پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای منازل انجام دهند.

غریبی تاکید کرد:در زمان بروز یخ‌زدگی کنتور آب و سایر تاسیسات آبی از اقداماتی همچون ریختن آب جوش روی کنتور و لوله‌های آب خودداری شود.

وی استفاده از سشوار و حرارت غیرمستقیم را بهترین راه حل برای رفع یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و گفت: استفاده از جریان آب شرب برای ذوب کردن یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چرا که به میزان زیادی موجب هدر رفت این کالای با ارزش می‌شود.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان از اهالی شهرها و روستاهای استان خواست با توجه به برودت هوا و کاهش محسوس دما، هشدارها و توصیه های ایمنی برای حفاظت از تاسیسات آب را جدی بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز