رئیس مجمع جوانان استان:

در خراسان جنوبی تمام سمن ها به هم افزایی و مشارکت واحد رسیده اند

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۸:۴۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۵۹۲۲
در خراسان جنوبی تمام سمن ها به هم افزایی و مشارکت واحد رسیده اند
مهدی زرگری باتوجه به بعد مسافتی در برنامه های عملیاتی و اجرایی از ظرفیت همه سمن ها استفاده شده است

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مهدی زرگری رئیس مجمع جوانان استان در دیدار صمیمی با معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان بااشاره به مشارکت سمن های استان در انتخابات در دوره دوم مجمع گفت: با وجود مشکلات بعد مسافتی که وجود دارد ولی با مشارکت همه در دور دوم از ظرفیت دبیران سمن های شهرستان هم استفاده شده است.

مهدی زرگری با اشاره به شرایط جامعه و شیوع کرونا بیان کرد که برنامه های عملیاتی مجمع و سمن ها با شیوع ویروس کویید 19 کلا تغییر کرد و طرح هایی که برنامه ریزی شده بود آن طور که باید برگزار نشد و نتوانستیم خروجی مثبتی دریافت کنیم.

وی ادامه داد با درایت معاونت جوانان استان و پیگیری مجمع جوانان استان ما رشد 750 درصدی داشته ایم که یک رشد قابل توجهی بوده است. همچنین با هماهنگی انجام شده دوره های  توانمند سازی در بحث های مالیات در استان بصورت مجازی برگزار شد که متاسفانه چون بصورت مجازی برگزار شد خروجی مورد انتظار را نداشتیم.

زرگری اضافه کرد باتوجه به اینکه آموزش لازم و کافی دبیران محترم سمن ها ندیدن طی جلسه ای که با مدیر کل امور مالیاتی داشتیم مقرر شد لیست سازمان های مردم نهاد جوانان بصورت کتبی اعلام شود تا بعد از آموزش های لازم و کافی پرونده مالیاتی سمن های جوانان بررسی گردد.

رئیس مجمع جوانان با اعلام اینکه تشکل های جوانان گاها  گله دارند که تراز سمن صفر است که خب باتوجه به هزینه اجاره مکان و خصوصا بحث های اینترنت باتوجه به اینکه اکثر جلسات و آموزش ها در بستر فضای مجازی برگزار می گردد خواهش کرد تا بصورت ویژه این مهم را مدنظر قرار دهند. ا

وی با اشاره به نگاه مثبت دیوان محاسبات، ذیحسابی، استانداری و همراهی که با دبیران سمن ها دارند بیان کرد باتوجه به گزارش هایی که از استان های دیگه داریم عملا ما چند گام جلوتر نسبت به بقیه استان ها هستیم.

عضو مجمع اعلام کرد که سمن های جوانان خراسان جنوبی دستاوردهای مختلفی در حوزه صنایع دستی صنایع تبدیلی فضای مجازی برداشته اند که طی هماهنگی که با شهرداری انجام شده فضایی به متراژ 60 متر در اختیار قرار گرفته که دستاوردهای سمن ها در این نمایشگاه های تهران و سایر استان ها عرضه بشود. همچنین باتوجه به شیوع کرونا دو سایت فروشگاهی جهت فروش محصولات خراسان جنوبی توسط جوانان طراحی شده است 260 شغل با محوریت مشاغل خانگی که تایید جهاد کشاورزی و... را دارد عرضه می کنیم.

وی با اشاره به حضور پدران علم در خراسان جنوبی در بحث های علمی پژوهشی  گفت ما نسبت به سایر استان ها خیلی تفاوت داریم و امروزه به جرات میتوان گفت در بحث های نخبگان اجتماعی و فرهنگی هم سرآمد هستیم ان شاالله طبق هماهنگی با معاونت جوانان قرار بر این است همایشی بصورت سالیانه داشته باشیم که از نخبگانی که کشورهای دیگر مقیم هستند دعوت کنیم که از جمله مبحث راه آهن، انتقال آب از دانش این عزیزان در جهت استفاده از طرفیت های موجود بهره ببریم.

رئیس مجمع جوانان بیان کرد امروز مفتخرم اعلام کنم که به همت دبیران سمن ها همه تشکل های استانداری، ورزش جوانان، بهزیستی به هم افزایی رسیدن و بسیاری از کارها بصورت مشارکتی و هماهنگ انجام می شود که البته بیشتر فعالیت های عملی و اجرایی توسط سمن های جوانان انجام می شود  و در ماه رمضان 120 هزار ماسک و مواد ضدعفونی در مناطق مرزی و شمال شهر توزیع کردیم که توسط بنیادها بین المللی حمایت شد، و تمام کارها بدون دخالت دولت و فقط با همراهی سمن ها اتفاق افتاد 

وی همچنین گفت: باتوجه به ظرفیت خوبی که سمن های استان دارند امکاناتی که  در استان هست از جمله مرکز تحقیقات دانشگاه و خانه صنعت ، فرهنگسرای شهر طبق صحبتی که انجام شد قرار شد که در اختیار سمن ها قرار بگیرد که از این ظرفیت بتوانند به نحو احسنت استفاده کنند.

زرگری در انتها با اشاره به انعقاد تفاهم نامه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی با وزارت ورزش و جوانان گفت 2 تعاونی جوانان در استان شکل گرفته و ظرفیت های خوبی به ویژه در حوزه کشاورزی،آی تی، صنعت در استان داریم ولی تاکنون متاسفانه اعتباراتی بخصوصی در این رابطه به آن اختصاص داده نشده است.

وی اضافه کرد باتوجه به پیشرفت85 درصدی خانه جوانان استان در سال 97 خواستار توجه ویژه داریم که بتوانیم تا پایان دولت تدبیر امید  خانه جوانان استان را افتتاح کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز