استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

ارائه طرح "مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا" به شورا تا هفته آینده

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۱:۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۷۱۲۰
ارائه طرح مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا به شورا تا هفته آینده
استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح "مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا" باید تا هفته آینده به شورا ارائه گردد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوآد آموزی استان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات مستمر و ماهانه، حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش و بررسی طرح هایی است که ارتقاء سطح تعلیم و تربیت را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: تا ماه آینده کارگروهی به منظور بررسی این موضوع زیر نظر آموزش و پرورش تشکیل شود که اگر کرونا ادامه پیدا کرد، طرحی را رائه دهد که بعد آموزش و هم پرورش را توأمان مورد توجه قرار دهد.

استاندار ادامه داد: با توجه به وجود تجربه این ایام، آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد می تواند ادامه یابد، اما آن چیزی که مهم است، توجه به آسیب های کرونا و پسا کروناست.

ملانوری افزود: کرونا طی این ایام بر مسائل روحی، روانی ، اجتماعی و فرهنگی معلمین، دانش آموزان و... اثرات فراوانی گذاشته و با توجه به اینکه آموزش و پرورش مسئول تعلیم و آموزش دانش آموزان است باید به این موضوع به طور ویژه ورود کند.

وی از همه گیری بیماری کرونا به عنوان یک بحران نام برد و گفت: بحران کرونا در حوزه مسائل اجتماعی تأثیر جدی گذاشته که بعد از گذشت مدت زمان طولانی آثار و نتایج آن همچنان بروز می نماید.

استاندار با اشاره به لزوم توجه ویژه به طرح علمی "مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پسا کرونا" به ارتقاء سطح مهارتی دانش آموزان تأکید کرد و متذکر شد: در این طرح باید برنامه جامعی برای ارتقاء سطح سواد رسانه ای دانش آموز و همچنین رشد عقلانیت، حوزه اجتماعی ،سرگرمی های مناسب و... ارائه شود.

ملانوری یادآور شد: برای این منظور می توانیم از تجربیات یک تیم کارشناسی متشکل از روان شناس، کارشناس حوزه اقتصاد و کارآفرین ، پزشک و ...بهره ببریم.

به گفته وی؛ شهرداران استان باید ظرف یک ماه آینده، کودکان کار را در شهرها شناسایی کرده و آنها را برای سود آموزی به آموزش و پرورش معرفی نمایند.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که دانش آموزان به دنبال تحصیل برای به دست آوردن کار دولتی نباشند و فکرشان به این سمت برود که خودشان در اجتماع منشأ کار و کارآفرینی و اشتغال باشند.

استاندار اظهار داشت: کمبود امکانات و تجهیزات مدارس استان به ویژه در هنرستان‌ها به صورت شهرستانی احصاء شود تا برای تأمین آن ها، برنامه ریزی لازم در شورای آموزش و پرورش صورت گیرد.

ملانوری از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی استان گفت و خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری نیز در راستای پرورش خلاقیت در دانش آموزان، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پژوهش‌سرای دانش آموزی استان اختصاص دادیم.

وی یادآور شد : در سال جاری ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و بخشی از مشکل اینترنتی دانش آموزان نیز رفع خواهد شد.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز