با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، حمایت استانداری و موسسات خیریه و سمن‌های فعال حوزه سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در زنجان برگزار می‌شود؛

همایش یکروزه پیشگامان آیین محبت در سطح کشوری

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۸:۱۸:۱۱
کد خبر: ۸۸۳۵۵۸
همایش یکروزه پیشگامان آیین محبت در سطح کشوری
این همایش با محوریت حمایت‌طلبی و به منظور اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در جامعه، انتقال تجارب ارزنده و بررسی ایده‌های جدید در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی سازی سلامت با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین برتر کشوری برگزار می‌شود.سلامت از ارکان اصلی توسعه پایدار و از حقوق اصلی و تبعیض‌ناپذیر هر انسانی به شمار می‌رود و در این میان یکی از مفاهیم بنیادین در اجتماعی شدن سلامت که از ‌راهبردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود، مشارکت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ همایش یکروزه پیشگامان آیین محبت در سطح کشوری با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، حمایت استانداری و موسسات خیریه و سمن‌های فعال حوزه سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زنجان پنجشنبه ۲۴ مردادماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه برگزار می‌شود. 

 این همایش با محوریت حمایت‌طلبی و به منظور اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در جامعه، انتقال تجارب ارزنده و بررسی ایده‌های جدید در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی سازی سلامت با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین برتر کشوری برگزار می‌شود.سلامت از ارکان اصلی توسعه پایدار و از حقوق اصلی و تبعیض‌ناپذیر هر انسانی به شمار می‌رود و در این میان یکی از مفاهیم بنیادین در اجتماعی شدن سلامت که از ‌راهبردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود، مشارکت  اجتماعی است. 

مشارکت اجتماعی به شیوه‌های گوناگونی ازجمله باحضور توانمند تشکل‌ها می‌تواند روی دهد، تشکل‌های مدنی، سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد، موسسات خیریه و نیکوکاری و انواع دیگر تشکل‌ها می‌توانند در بالا بردن و افزایش سلامت و آگاهی همگانی در این زمینه نقش بی‌بدیلی داشته باشند. 

اجتماعی شدن سلامت نیاز ضروری کشور است که عزم و اراده همگانی، همکاری سازمان‌های متولی، نظارت مستمر بر فعالیت خیریه‌ها، اجتناب از کارهای جزیره‌ای و همسویی با سیاست‌های وزارت بهداشت از جمله عوامل تحقق این مهم به شمار می‌رود.

برای دستیابی به برنامه‌های اجتماعی شدن سلامت همکاری دستگاه‌های بین بخشی و موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد امری مهم و ضروری است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز