اهدا شدن اعضای جوان مرگ مغزی در شهرکرد

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۵۵:۳۶
کد خبر: ۹۲۴۳۰۸
اهدا شدن اعضای جوان مرگ مغزی در شهرکرد
هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی اهل ایذه در بیمارستان کاشانی شهرکرد جداسازی و به بیماران نیازمند اهداء شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ زهرا سیاح روز پنجشنبه، افزود: اعضای این مرد جوان ۲۶ ساله که به سبب تشنج و ایست قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کاشانی بستری و مرگ مغزی وی تایید شده بود پس از یک هفته با اعلام رضایت والدین عمل جداسازی اعضا انجام گرفت.

وی ادامه داد: کبد، دو کلیه و نسوج این بیمار جداسازی و برای اهدا به افراد نیازمند به استانهای متقاضی ارسال شد.

سیاح تصریح کرد: با توجه به امکان پیوند کلیه در بیمارستان کاشانی شهرکرد، عملیات پیوند کلیه این مرحوم به فرد نیازمند به کلیه در استان انجام گرفت.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد اهدای عضو در استان انجام گرفته است.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو در استان، افزود: تاکنون با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، اقدامات خوبی برای تبیین فرهنگ اهدای عضو انجام شده است اما هنوز تا مرحله ایده‌آل فاصله وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو ۵ استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز