تجلیل از ۴ تولیدکننده برتر چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۶:۴۶
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲
تجلیل از ۴ تولیدکننده برتر چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌جاری 4 تولیدکننده برتر کشور در بخش کشاورزی از این استان است، گفت: امروز با حضور رئیس‌جمهور از این افراد تجلیل می‌شوند.

به‌ گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ذبیح‌الله غریب، صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه الگوسازی یکی از محورهای کاری وزارت جهادکشاورزی است، گفت: امروز تولیدکنندگان نمونه کشور در بخش کشاورزی تجلیل می‌شوند؛ یکی از اهداف این امر تشویق تولیدکنندگان پیشرو، خلاق و ... در این بخش برای بهبود کار است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی شامل 200 رسته است، افزود: در پایان هر سال محصولات تولیدی در مزارع و باغات استان کیل‌گیری می‌شود و بر اساس معیارها و شاخص‌های متعدد از جمله میزان تولید، بهره‌وری آب، تغییر الگوی کشت، روش‌های آبیاری، تولید محصول با کیفیت، صادرات محور بودن محصولات، زنجیره تولید و ... تولیدکنندگان نمونه کشور انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشت گیاهان دارویی، گندم دیم، پرورش ماهی در قفس، بادام دیم و... در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تأکید کرد: این موضوع در سال‌های قبل در انتخاب تولیدکنندگان نمونه کشور مورد غفلت واقع می‌شد؛ اما با رایزنی‌های صورت گرفته ظرفیت‌های بالقوه این استان در انتخاب تولیدکننده برتر کشور مدنظر قرار گرفت.

غریب با بیان اینکه در سال‌جاری 4 تولیدکننده برتر کشور در بخش کشاورزی از چهارمحال و بختیاری است، توضیح داد: سیامک نوروزی تولیدکننده برتر در زمینه کشت گل‌محمدی، وحید یداللهی در بخش شیلات، امین مالکی در بخش بسته‌بندی آبزیان، امیرحسین شجاعی در پرورش ماهی در قفس و نعمت اسدی در بخش مرتع‌ به‌عنوان تولیدکنندگان برتر انتخاب شدند و امروز با حضور رئیس‌جمهور از آن‌ها تجلیل می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کشت گونه‌های اقتصادی در مراتع برای درآمدزایی و حفظ مراتع، اظهار داشت: باتوجه به کشت نشاء کلوس در مراتع استان در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده این گونه از حالت انقراض خارج شود.

وی در پایان تأکید کرد: باتوجه به سهم تولید چهارمحال و بختیاری در محصولاتی مانند انگور، میوه‌های خشک، گردو و .. نسبت به میانگین کشوری، می‌طلبد توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاوزی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز