استاندار گیلان در جریان بازدید از عملیات احداث سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت عنوان داشت؛

ترویج ورزش‌های باستانی، موجب ارتقاء سطح اخلاقیات و منش پهلوانی در جامعه می‌شود / با تکمیل پروژه، گیلان میزبان مسابقات جهانی ورزش در حوزه‌های مرتبط خواهد بود

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۳۳۴۹
ترویج ورزش‌های باستانی، موجب ارتقاء سطح اخلاقیات و منش پهلوانی در جامعه می‌شود / با تکمیل پروژه، گیلان میزبان مسابقات جهانی ورزش در حوزه‌های مرتبط خواهد بود
استاندار گیلان ترویج ورزش های باستانی را موجب ارتقاء سطح اخلاقیات و توسعه فرهنگ و منش پهلوانی دانست و گفت: با تکمیل سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت، می‌توان از سال آینده میزبان مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع از روند اجرای عملیات احداث سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه ای امام علی (ع) رشت بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه درخشان گیلان در ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و پیشرو بودن استان در این بخش اظهار داشت: ثمرات این ورزش نه‌تنها در حوزه آمادگی و بهداشت جسمانی، بلکه به لحاظ روانی و اجتماعی، ارتقاء سطح اخلاقیات، منش و خلق و خوی پهلوانی در جامعه تاثیرگذار است.

وی به افزایش شمار جوانان علاقمند به ورزش‌های باستانی در گیلان طی سال‌های اخیر و نبود زورخانه ای با استانداردهای پذیرفته شده در استان اشاره و اضافه کرد: از این‌رو احداث زورخانه و مجموعه ای استاندارد، در مرکز استان ضرورت داشت که طبق مذاکرات با معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان سفر به گیلان و نظر مساعد ایشان، تامین اعتبار برای اجرای این پروژه در مدت کوتاهی صورت گرفت که در این ارتباط هم قدردان دکتر نوبخت هستیم.

دکتر زارع با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام گرفته در خصوص میزان اعتبار 16 میلیارد تومانی برای تکمیل سالن بین المللی ورزش های باستانی و زورخانه ای امام علی (ع) رشت گفت: پروژه مذکور تاکنون از لحاظ فنی و اجرا ، به‌خوبی پیش رفته و در زمره پروژه‌های مناسب این حوزه در کشور به شمار می آید.

وی اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه، می‌توان از سال آینده میزبان مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط بود.

در جریان بازدید استاندار گیلان از سالن بین‌المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت؛ مدیران‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ورزش و جوانان استان توضیحاتی در خصوص این پروژه ارائه و پیمانکار و ناظر طرح نیز گزارشی از روند عملیات اجرایی آن بیان داشتند.

عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت سال گذشته در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع آغاز شد. این مجموعه که هم‌اینک حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ دارای سالن اصلی با ظرفیت 320 نفر، فضای اداری و مدیریت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، دو باب سرویس رختکن، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و مدرن است.

 

گالری_0

IMG_20201105_220011

IMG_8971

IMG_8916

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز