مشاهده کوکر شکم سیاه برای نخستین‌بار در گیلان

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱۹
مشاهده کوکر شکم سیاه برای نخستین‌بار در گیلان
کوکر شکم سیاه برای نخستین‌بار در گیلان مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ امین شیلاتی سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست تالش با اعلام این خبر اظهار کرد: دو قطعه کوکر شکم سیاه توسط فردین نظیری  یکی از پرنده‌نگرهای فعال در حوزه این شهرستان ، در حاشیه تالاب جوکندان – منطقه حفاظت‌شده لیسار مشاهده و عکاسی شد. وی در ادامه افزود، عکس‌های گرفته شده برای شناسایی و تایید نهایی به اداره کل حفاظت محیط‌زیست ارسال و گونه ، مورد تایید کارشناسان استان قرار گرفته است. 

دکتر عباس عاشوری مسئول دبیرخانه تالاب‌های استان در این ارتباط گفت: هفت گونه کوکر یا باقرقره از راسته کوکرشکلان و تیره کوکرها در ایران زیست می‌کنند که تاکنون فقط کوکر شکم سفید در استان مشاهده شده بود و کوکر شکم سیاه برای نخستین‌بار از گیلان  گزارش می‌شود و گونه مهاجر عبوری برای استان است .

این گزارش می افزاید ، کوکر شکم سیاه جثه بزرگ، دم کوتاه و بال‌های به نسبت پهن دارد و به واسطۀ رنگ سیاه شکم تشخیص داده  می‌شود. نر و ماده متفاوت و فاقد تغییرات فصلی هستند. زیستگاه آن استپ‌های خشک تا نیمه‌خشک، مناطق نیمه‌بیابانی با پوشش گیاهی کوتاه و پراکنده، دشت‌های نمکی، شنی، لومی، رسی یا سنگریزه ای و گاهی کشتزارهای خشک است و معمولاً در دسته‌های متوسط تا بزرگ دیده می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز