دستگیری عامل ایجاد کانال تلگرامی شرط‌بندی و قمار‌آنلاین

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۶:۳۰
کد خبر: ۸۴۶۲۸۶
دستگیری عامل ایجاد کانال تلگرامی شرط‌بندی و قمار‌آنلاین
جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که با دایر کردن کانال تلگرامی قمار‌بازی و شرط‌بندی، اقدامات مجرمانه خود را عملی می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " علی‌اصغر امیری " در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی با کانال تلگرامی که 3 هزار و 250 نفر عضو داشت و اقدام به آموزش شرط‌بندی و قمارآنلاین می‌کرد مواجه شدند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به تاثیرات سوء اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی که موضوع شرط‌بندی در جامعه برجای می‌گذارد، رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده متهم 18 ساله در رشت شناسایی شد بیان داشت: با هماهنگی مرجع قضائی ماموران اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا به محل سکونت متهم اعزام، وی را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای مربوطه را توقیف کردند.

سرهنگ امیری با اعلام اینکه متهم در بررسی فنی پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را منافع مالی عنوان کرد بیان داشت: پس از تشکیل پرونده متهم به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره اینکه متهم به تبلیغ و ترغیب برای عضویت در سایت‌های شرط‌بندی و جذب زیر مجموعه جهت کسب منافع مالی اقدام می‌کرده ادامه داد: این امر موجب خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور و گسترش اقتصاد پنهان در جامعه می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروزه بعضی از جوانان با طمع به دست آوردن سود کلان به دام چنین کانال‌های غیرقانونی می‌افتند افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌‌ها و گروه‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس با مجرمان این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند تا در دام سایت‌هایی همچون شرط‌‌بندی، قماربازی و دیگر سایت‌های مجرمانه نیفتاند زیرا گرایش به کسب پول‌های هنگفت نه‌ تنها در اغلب موارد ورشکستگی و نابودی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند، بلکه بدهی‌های سنگینی را بر آنها تحمیل کرده و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از شهروندان خواست: از عضویت و فعالیت در کانال‌ها و گروه‌های شرط‌بندی و قماربازی خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده این سایت‌ها را نخورند، چون علاوه بر آنکه یک عمل مجرمانه و غیرقانونی را انجام داده‌اند، آگاهانه به دام مجرمان سایبری پا گذاشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز