بازگشت دو گونه حیات وحش به طبیعت تالش

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۴:۵۸:۱۴
کد خبر: ۹۳۲۱۲۹
بازگشت دو گونه حیات وحش به طبیعت تالش
یک بهله کرکس و یک پستاندار کوچک به نام نوتریا پس از تیمار و بهبود شرایط زیستی به دامان طبیعت بازگشتند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش بااعلام این خبر گفت:یک بهله کرکس که توانایی پرواز خود را از دست داده بود توسط یکی از دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شد که پس از پنج روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط در منطقه حفاظت شده لیسار رها سازی شد.

وی افزود : یک نوتریا نیز که در دام صیادان ماهی اسیر شده بود، پس از تحویل و بررسی های صورت گرفته در رودخانه کرگانرود رها سازی شد.

شادکام درادامه گفت : کرکس معمولی(دال) از گونه های شاخص راس هرم غذایی  و گونه های حمایت شده در قوانین کشور بوده  که مقیم مناطق کوهستانی کشور است وبرخی از جمعیت های مهاجر آن در فصل بهار و پاییز در مناطق دشتی و تالابی قابل مشاهده هستند. در سالهای اخیر به علت کاهش جمعیت سمداران وحشی و همچنین استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها در دامهای اهلی و متعاقب آن مسمومیت، جمعیت این گونه کاهش چشمگیری داشته است.

عارف شادکام با ابراز خرسندی از اقدام به موقع دوستداران محیط زیست و حیات وحش که با اطلاع رسانی به موقع خود ،محیط بانان منطقه را از گرفتار شدن این پرنده آگاه کردند،از تمامی علاقمندان به محیط زیست و طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده جانوران آسیب دیده در طبیعت مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا نسبت به درمان و احیای این گونه ها اقدام شود.

b

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز