معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز خبر داد:

ارزیابی و تکمیل محتوای کتب شهروندی برای سال تحصیلی آتی/ استمرار طرح آموزش شهروندی در قالب بسته های آموزشی

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۳:۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۴۷۵۷
ارزیابی و تکمیل محتوای کتب شهروندی برای سال تحصیلی آتی/ استمرار طرح آموزش شهروندی در قالب بسته های آموزشی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از استمرار طرح آموزش شهروندی در قالب بسته های آموزشی برای خانواده ها و ارزیابی و تکمیل محتوای کتب شهروندی برای سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،دومین نشست تخصصی ارزیابی و تکمیل محتوای کتب آموزش‌های شهروندی با حضور اساتید و صاحب‌نظرانی از دانشگاه‌ها در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تبریز در این نشست گفت: شهرداری تبریز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان از دو سال پیش آموزش‌های شهروندی را به صورت پایلوت در مدارس تبریز آغاز کرده و امسال قصد داریم با جدیت تمام و به صورت گسترده در قالب بسته‌های آموزش شهروندی این طرح را پیش ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه نقش آموزش در ایجاد، اصلاح و ارتقای نگرش‌ها، دانش‌ها و باورهای منتهی به رفتار فردی و اجتماعی به عنوان زیرساخت‌های اصلی فرهنگ عمومی همواره مورد تأکید صاحب نظران بوده است، گفت: شهرداری تبریز با تدوین و تهیه ۳۴۰ هزار کتاب آموزش شهروندی در سال ۹۸ گام نخست ارتقا فرهنگ عمومی شهروندی را برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ارتباط با آموزش ‌و پرورش را ضامن تحقق اهداف مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: این مباحث آموزشی در آموزش‌وپرورش نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد و ضروری است در این راستا همت اولیا و مربیان نیز پشتوانه آموزش‌های شهروندی در مدارس قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در ادامه با اشاره به بازنگری کتب آموزش‌های شهروندی در سال تحصیلی آینده افزود: مجموعه کتب آموزش‌های شهروندی از حیث علوم جامعه‌شناسی، ادبی، علمی و… به شکل مستمر مورد بازبینی و ویرایش قرار خواهند گرفت تا با اثرگذاری بیشتر در دانش آموزان منجر به تصحیح رفتارهای اجتماعی و فرهنگی نسل‌های آتی شوند.

در این نشست تخصصی که با هدف جمع بندی نظرات تخصصی کارشناسی در خصوص محتوای کتب شهروندی برگزار شد معرفی سرمایه‌های نمادین و المان های هویتی شهر، آموزش خانواده‌ها و آماده سازی پکیج آموزشی به عنوان مکمل آموزش‌ها  شهروندی از جمله پیشنهاداتی بود که در تکمیل محتوای کتب شهروندی مطرح گردید.

کتاب‌های آموزش شهروندی در قالب ۱۳ جلد کتاب برای دانش آموزان و ۱۳ جلد ویژه مربیان توسط نیروهای متخصص و کارشناسان در شهرداری تبریز و با مشارکت خانه محیط زیست تبریز تدوین شد و در سال ۹۸ برای تمامی مقاطع تحصیلی در ۱۳ هزار مدرسه توسط مربیان شهرداری آموزش داده شد.

سرفصل‌های این کتاب‌ها به مباحث روز و ضروری شهری همچون حفاظت از محیط زیست، ترافیک، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران، گردشگری و توسعه پایدار، حقوق شهروندی، آتش نشانی و ایمنی، مدیریت پسماند و غنی سازی اوقات فراغت می‌پردازد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز