در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا مطرح شد:

سیر نزولی قیمت دلار ادامه می‌یابد/ ۶۸۰۰ تومان قیمت واقعی دلار در کشور/ تکرار اتفاقات بعد از قطعنامه ۵۹۸

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۱:۵۷:۴۷
کد خبر: ۷۵۹۶۳۵
سیر نزولی قیمت دلار ادامه می‌یابد/ ۶۸۰۰ تومان قیمت واقعی دلار در کشور/ تکرار اتفاقات بعد از قطعنامه ۵۹۸
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانکی با تحلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سیر نزولی قیمت دلار را ادامه‌دار خواند و گفت: قیمت دلار در طی روزهای آینده روند نزولی خود را حفظ می‌کند.

محمدرضا جلیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  گفت: ترازهای اقتصادی در کشور ما نشان می‌دهد که قیمت فعلی دلار متأثر از جو روانی حاکم بر جامعه است و در تحلیل‌های نهایی قیمت دلار در حدود 6800 تا 7000 تومان  برآورد می شود.

وی با تأکید بر تأثیر مداخلات بانک مرکزی در کاهش شدید قیمت دلار گفت: خوشبختانه با مداخله جدی بانک مرکزی از جمله  تامین ارز به صورت اسکناس برای بخشی از مصارف ارزی خدماتی  و همچنین تامین ارز مورد نیاز تولید کنندگان به منظور ورود مواد اولیه تولید شاهد حرکت در مسیر کنترل  و ثبات بازار ارز در کشور هستیم.

جلیل زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه‌دار بودن این مداخلات حباب و انتظارات ایجادشده برای تقاضای ارز و تبدیل دارایی‌ها کاهش داشته باشد.

مشاور استاندار  آذربایجان شرقی در امور بانکی، در خصوص شایعاتی مبنی برافزایش دوباره قیمت دلار در اواسط آبان ماه گفت: امریکا تمام تحریم‌هایی که می‌توانست اعمال کند تا به امروز انجام داده است و دیگر تحریمی نمانده است که بخواهد علیه ملت و کشور ما اعمال کند.

جلیل زاده همچنین اشاره‌ای نیز به طرح جدید کشورهای اروپایی برای ارتباط مالی با کشورمان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد کانال بانکی مجزا بدون شک بخشی از  مشکل تأمین ارز را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به تجربه تاریخی ملت ایران در خصوص کاهش قیمت دلار گفت: این بار نیز شاهد تکرار اتفاقات بعد از قطعنامه 598 در کشور هستیم .

باتوجه به مشاهدات خبرنگار برنا قیمت اسمی دلار در بازار آزاد تبریز در حال حاضر 8000 تومان است در شرایط فعلی خرید و فروش به ندرت انجام می شود و دلالان تمایلی برای خرید دلار حتی برای قیمت فوق ندارند.

 خبرنگار: بردباری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز