رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خبر داد:

درمان ۳۱ هزار نفر از مبتلایان کرونا به صورت سرپایی/ تا حدود زیادی به درمان بیماران کرونایی نزدیک شدیم

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۹:۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۱۲۷۱
درمان ۳۱ هزار نفر از مبتلایان کرونا به صورت سرپایی/ تا حدود زیادی به درمان بیماران کرونایی نزدیک شدیم
محمدمهدی گویا از درمان 31 هزار نفر از مبتلایان کرونا به صورت سرپایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  متخصصین در خصوص افرادی که احساس می کنند علائمی از بیماری کرونا را دارند معتقد هستند که اگر هر نوع علامتی مثل تب، سرفه خشک یا احساس تنگی نفس داشتند باید به مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. پزشک بعد از معاینه اولیه بیمار، اگر تشخیص بدهد بیمار نیاز دارد به بیمارستان مراجعه کند به او توصیه می‌شود که به بیمارستان برود. در بیمارستان برای بیمار کارهای تشخیصی انجام می‌شود. اگر قرار باشد مردم مستقیم به بیمارستان مراجعه کنند، شرایط برای افراد دشوارتر خواهد بود. همچنین زمانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، پرسنل بیمارستانی باید به بیماران بدحال رسیدگی کنند اما بواسطه مراجعه غیراصولی پرستاران باید وقت خود را برای افرادی بگذارند که شاید بدحال نباشند.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت درمان سرپایی این مرکز بلافاصله پس از شیوع بیماری کرونا در کشور راه اندازی شد و نزدیک به 31 هزار نفر در این سیستم شناسایی و درمان شدند.

او افزود: این افراد عمدتا به وسیله کلروکین درمان شدند. غالب افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند افراد بین 30 تا 59 سال بودند. در این طرح فقط 2/71 درصد از مبتلایان جان باختند و نزدیک به 98 درصد درمان شدند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص علل عمده مرگ مبتلایان به این بیماری اظهار کرد: افرادی که در سیستم سرپایی مورد درمان قرار گرفتند و پس از آن جان باختند غالبا  بیماری زمینه ای داشتند که مجموعا 283 نفر بودند. 240 نفر از این افراد دارای بیماری های تنگی نفس بودند.

گویا با اشاره به علائم سایر افراد جان باخته در سیستم درمان سرپایی ادامه داد: یک درصد از این افراد دارای علامت سرفه شدید بودند و 92 نفر تب شدید داشتند. 144 نفر دارای تب ممتد و ادامه‌دار بودند. 20 نفر کاهش سطح هوشیاری داشتند. 

این مقام مسئول در وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت جلوگیری از مراجعه مبتلایان به بیمارستان اظهار کرد: نظام سلامتی که پایه‌های صحیح و استواری داشته باشد تا اندازه زیادی می تواند موثر واقع شود. همین اقدامات سنجیده بود که سبب شد 31 هزار نفر از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند. 

او افزود: از سوی دیگر در هزینه‌های درمان تا حدود زیادی صرفه جویی شد و جنبه اقتصادی جامعه نیز مدنظر گرفت و به آن اهمیت داده شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: ما می‌توانیم یافته‌های خود را در اختیار جهانیان بگذاریم که توانستیم در موارد خفیف بیماری کرونا بواسطه درمان سرپایی و اولویت قرار دادن مراقبت‌های خانگی و استفاده از کلروکین تا حدود زیادی به درمان بیماران نزدیک شویم و به نتایج مثبتی برسیم.

انتهای پیام: 3

نظر شما