رئیس دانشگاه تهران:

دانشجویان وارد بازار کار می‌شوند/جلوگیری از فرار مغزها با ایجاد شغل /لزوم تقویت آموزش عملی در همه رشته‌ها

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۸۰۴۰
دانشجویان وارد بازار کار می‌شوند/جلوگیری از فرار مغزها با ایجاد شغل /لزوم تقویت آموزش عملی در همه رشته‌ها
محمود نیلی احمد آبادی گفت: با راه اندازی سامانه جیکو و ایجاد اشتغال برای دانشجویان، جلوی بسیاری از مهاجرت ها گرفته می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم امضای تفاهم نامه  همکاری مشترک میان بنیاد ملی توسعه فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز یکشنبه 10 تیرماه در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ابتدای مراسم به تشریح عملکرد طرح جیکو پرداخت و گفت: به وسیله این طرحی که راه اندازی شده دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت و مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

او افزود: دانشجویان با ثبت نام در سامانه جیکو توسط همکاران ما مورد مصاحبه قرار می گیرند و با توجه به رشته تحصیلی و تخصص شان در شرکت های متفاوت که آماده هستند، مشغول به کار می شوند.

زارعی تصریح کرد: دانشجویان با انعقاد قرارداد با شرکت مدنظر به شکل پاره وقت مشغول به کار می شوند و هرماه حقوق ثابتی را دریافت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به اهداف این طرح گفت:  ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجویان و شرکت‌ها، دسترسی آسان به نیروی کار دانشی برای شرکت ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فضای کار واقعی، زمینه سازی ایجاد اشتغال برای دانشجویان از اهداف راه اندازی این طرح است که ما اطمینان داریم موفق خواهد بود.

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این طرح گفت: همیشه در جلساتی که با دستگاه های مختلف داشتیم مبانی گفتگوی ما مبنی بر آموزش و مهارت بود به همین دلیل سعی کردیم در دانشگاه تهران هم که نقش بسیار مهی در کشور دارد، این تغییر نگاه را اجرا کنیم و بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهیم.

او افزود: یک دانشگاه کارآفرین مسئولیت های اجتماعی متعددی دارد از این رو دانشگاه تهران هم سعی میکند علاوه بر ارائه آموزش، کسب مهارت را هم به دانشجویان آموزش دهد.

نیلی تصریح کرد: دانشگاه نباید پس از فارغ التحصیلی، دانشجو را به حال خود رها کند بلکه وظیفه دانشگاه این است در همه ادوار در کنار دانشجو قرار بگیرد و شرایط کسب و کار او را فراهم کند.

او افزود: دانشگاه وظیفه دارد وقتی جامعه با مشکلی مواجه می شود راه حل آن را پیش رو قرار دهد برای مثال وقتی ویروس کرونا در کشور شیوع یافت دانشگاه تهران در کنار دانشگاه علوم پزشکی نقش بی بدیلی را اجرا کرد.

او افزود: مهم ترین سرمایه ما دانشجویان و اساتید هستند بنابراین ما در دانشگاه وظیفه داریم با استفاده از اینزنیروهای پویا و خلاق در مسیر توسعه پایدار کشور حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: امروز  خوشحال هستم که چندین وزارتخانه کشور در کنار ما قرار گرفتند تا در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و تقویت نیروی کار در جامعه موفق شویم.

او افزود: قرار گرفتن وزارتخانه ها و نهادهای مختلف در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باعث تسهیل رسیدن به اهداف و استراتژیک ما می شود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: یک دانشجو باید به کشور و دانشگاهی که در آن آموزش دیده احساس تعلق داشته باشد و پس از کسب مهارت و آموزش در کشور خود کار کند و برای کشور خود مفید باشد.

او افزود: یکی از افتخارات بزرگ ما در دانشگاه تهران این است که فعال ترین دانشجوها را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و.. داریم که حتی مشارکت آنها در فعالیت های سیاسی زبان زد است و همه واقف هستند.

نیلی عنوان کرد: ما با ایجاد اشتغال برای این دانشجویان خلاق و فعال سعی می کنیم جلوی مهاجرت آنها را بگیریم و از آنها در کشور خودمان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: ما در دانشگاه تهران در اولین مرحله کادر اداری خود را از بین دانشجویان متخصص خود انتخاب کردیم تا هم درآمد داشته باشند، هم مهارت به دست آوردند و هم سابقه کاری برای آنها رد شود.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این طرح گفت: خوشبختانه برای حمایت از کسب و کارها همه دستگاه های رسمی کشور  پای کار آمدند.

او افزود: کشور ما مانند تمام کشورها در حوزه صنعت و تامین منابع انسانی متخصص دچار مشکل است.

منصوری تصریح کرد: برای اینکه نیروی مورد نیاز کشور را تامین کنیم، صرف آموزش رسمی کلاسیک پاسخگو نیست.

او افزود: ما علاوه بر آموزش تئوری باید آموزی عملی را هم برای رشته های تحصیلی تقویت کنیم تا دانشجویان علاوه بر آموزش، مهارت هم کسب کنند.

منصوری اظهار کرد: طرح جیکو که دانشگاه تهران و پارک علم وفناوری جهت تامین نیروی کار مورد نیاز کسور، راه اندازی کرده بسیار مناسب و میمون است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشور ما هنوز آمادگی کافی برای تامین نیروی کار ندارد اما با این اتصال و تفاهم نامه حتما اتفاقات خوبی در این زمینه رخ می دهد.

منصوری اظهار کرد: در انقلاب صنعتی چهارم، بازیگران اصلی پلتفرم ها هستند برای مثال کشور آلمان توانسته به طراحی این پلتفرم بپردازد.

او تاکید کرد: این همکاری و تفاهم نامه باعث شود ما هم بتوانیم در کشورمان موفق به طراحی پلتفرم شویم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با طراحی پلتفرم در این زمینه درهای بسیاری بر کارآفرینی و اشتغال گشوده خواهد شد.

//انتهای پیام:5

دانشگاه تهران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز