وایرال شدن و وایرال کردن چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۱:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۸۲۵۷
وایرال شدن و وایرال کردن چیست؟
وایرال به مطلب و به خصوص ویدئوهایی گفته می شود که به سرعت در همه گروه ها و بین کاربران منتشر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کلمه وایرال ، viral  به معنی ویروسی است و اما برای من و شما که عاشق تلگرام، اینستاگرام، و فیسبوک، واتس آپ و سایر شبکه های اجتماعی هستیم، به مطلب و به خصوص ویدئوهایی گفته می شود که به سرعت در همه گروه ها و بین کاربران منتشر می شود، خیلی از کاربران آن را می بینند و به خاطر جذابیت و یا مهم بودن توسط خود کاربران به اشتراک گذاشته می شود، درست مانند ویروس، اما اینجا ویروس از جنس محتوا است که در دنیای دیجیتال زندگی می‌کند.

ویدئوهای وایرال به سرعت توسط عده زیادی دیده می شوند، و این ویژگی بسیار مناسب برای بازاریابی است، چه روشی بهتر از اینکه خود کاربران تبلیغ کننده شما باشند؟ پایه این روش همان تبلیغات دهان به دهان است که به خاطر راضی بودن یک مشتری به بقیه نیز معرفی می شود و دیگران رایگان شما را تبلیغ می کنند، چه روشی بهتر از این می شناسید؟

آیا می‌توان ویدئویی ساخت که پیشاپیش از انتشار گسترده آن مطمئن بود؟ یا انتشار گسترده یک ویدئو خود به خود و مبتنی بر شانس است؟

پاسخ به هر دو سؤال مثبت است. زیرا در عمل، بسیاری از ویدئوهای ساخته شده توسط کاربران

در یوتیوب آپلود شده و در اثر قدرت رسانه‌های اجتماعی ظرف کوتاهترین زمان ممکن بیشترین بیننده را می‌یابد.

شما قبل از هر چیز باید وایرال ویدیو را بشناسید و پاسخی برای وایرال ویدیو چیست داشته باشید. برندها باید یک نکته اساسی را در نظر بگیرند. آن‌ها باید با درنظر گرفتن فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت برای انتشار وسیع ویدئو خود برنامه ریزی کنند.

به عقیده سایت هاب اسپات (HubSpot) افزودن جنبه شوخی، شگفتی یا کنایه به ویدئو به پتانسیل انتشار وسیع آن کمک می‌کند. همچنین اگر ویدئو حاوی اطلاعات مفید یا یک داستان جالب باشد، احساس بهتری را منتقل می‌کند و سریعتر نیز منتشر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز