شهردار تهران:

خط ۱۰ مترو سیاهچاله‌های تهران را پر می‌کند/به تنهایی از عهده تامین اعتبار مترو بر نمی‌آییم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۸:۳۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲۸
خط ۱۰ مترو سیاهچاله‌های تهران را پر می‌کند/به تنهایی از عهده تامین اعتبار مترو بر نمی‌آییم
پیروز حناچی گفت: از ویژگی های خط ۱۰ مترو این است که بخشی از سیاهچاله های تهران از جمله خاک سفید، نمایشگاه بین المللی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را پوشش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو گفت: اصلی ترین معظل شهرها تمرکز جمعیت است که راه حل آن استقرار جمعیت در مصافت بیشتر است و حمل و نقل ریلی اصلی‌ترین راه حل آن است.

او افزود: در سال‌های اخیر، شهرهای اقماری هشتگرد و پرند به متروی تهران وصل شده‌اند و در آینده نیز شهر جدید پردیس به متروی تهران وصل می‌شود.

حناچی تصریح کرد: حدود 240 کیلومتر خط قابل بهره برداری در خطوط متروی تهران تأسیس شده و حدود 40 کیلومتر دیگر در خط 10 به آن افزود می‌شود.

او گفت: کریدورهای خط 10 به تصویب رسیده است و از ویژگی‌های آن این است که بخشی از سیاهچاله‌های تهران از جمله خاک سفید، نمایشگاه بین‌المللی، دانشگاه شهید بهشتی با بیش از 20 هزار دانشجو و همچنین دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را هدف قرار داده است.

شهردار تهران گفت: فرصت‌های زیادی را وقتی که پول داشتیم از دست داده‌ایم و به تنهایی تأمین اعتبار خطوط ریلی از عهده دولت بر نمی‌آید و باید از راه‌های دیگر تأمین اعتبار کنیم.

او افزود: حمل و نقل و شهرسازی دو بال یک مجموعه هستند، الان در محدوده منطقه 22 با بارگذاری بیش از 450 نفر برنامه‌ریزی شبکه ریلی نداشتیم و تعادل و توسعه را با ریل به مناطق می‌بریم و از همه ظرفیت شهرسازی برای ایجاد تعادل، تولید ثروت و منابع استفاده می‌کنیم.

حناچی گفت: برنامه‌های مفصلی علاوه بر حمل و نقل ریلی داریم که از جمله آنها برقی کردن تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهری است که اعتباراتی که از سوی دولت برای آن تأمین شده کافی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز