محسن هاشمی:

ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود/ تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست در کشور است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۸:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶۳
ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود/ تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه‌های نخست در کشور است
رئیس شورای شهر تهران گفت: شهدا، رزمندگان ، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران گفت:  در آخرین روز از هفته دفاع مقدس قرار داریم، جا دارد که در این فرصت چندجمله ای درباره نقش مردم غیور تهران در دفاع مقدس، بیان شود تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه های نخست در کشور است.

او افزود: در میان رزمندگان تهرانی، حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، که در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده های این عزیزان همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می کشند و علاوه بر شهدا و رزمندگان تهرانی، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود.

هاشمی تاکید کرد: پروژه های اصلی موشکی و مهمات سازی کشور در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران تولید می شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین سپاه تهران یکی از مراکز اصلی تامین نیروهای خط شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده است که از درون آن شهیدهمت ها و شهیدهادی ها و شهید رستگارها را به انقلاب تقدیم کرده است.

هاشمی گفت: در روزهای اخیر یکی از مسایل مربوط به سپاه تهران در رسانه های بیگانه بازتاب یافته و موجب قضاوتهای شتابزده ای درباره فرماندهی جنگ گردیده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این موضوع و سایر مسایل مربوط به اداره و تصمیم گیری در جنگ، ۲۰ سال قبل در قالب خاطرات روزنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که پژوهشگران را به رجوع به این خاطرات و سایر منابع پژوهشی دعوت می کنم واقعیت این مساله همانگونه که آیت الله هاشمی رفسنجانی مرقوم کرده اند، یک موضوع کارشناسی و ناشی از تفاوت دیدگاههای نظامی بوده و منتسب کردن این موضوع به مسائل سیاسی یا امنیتی، جفا در حق شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز