هشدار وزارت بهداشت:

چاقی و بیماری‌های مغزی مهمترین علل مرگ و میر زنان گیلانی

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۰
چاقی و بیماری‌های مغزی مهمترین علل مرگ و میر زنان گیلانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: چاقی و بیماری های مغزی مهمترین علل مرگ و میر زنان گیلانی ست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری  برنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با اشاره به لزوم خودمراقبتی زنان گیلانی گفت: 75 و سه دهم درصد زنان گیلانی اضافه وزن دارند و 55 درصد آنان به دلیل سبک زندگی جدید، کم تحرکند.

آبتین حیدرزاده با اشاره به بیماری های تهدید کننده سلامت بانوان گیلانی افزود: 12 درصد زنان گیلانی دیابت دارند، 35 و 8 دهم درصد فشار خون دارند و 27 درصد هم از چربی خون رنج می برند.

او مهمترین عوامل مرگ و میر بانوان گیلانی را بیماری های قلبی و عروقی ، فشار خون، بیماری های مغزی و انواع سرطان ها به ویژه سرطان دهانه رحم اعلام کرد و گفت: شاخص های سلامت زنان در گیلان از میانگین کشوری پایین تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد : 24 تا 30 مهر هفته ملی سلامت زنان نامگذاری شده و هدف آن ارتقای آگاهی ، هوشیاری و حساسیت همه جانبه زنان در خانواده و جامعه و حساس کردن مسوولان و گروه های مختلف جامعه است.

حیدرزاده شعار امسال هفته سلامت زنان را «سلامت زنان در دوره کرونا » اعلام کرد و گفت: تغییر سبک زندگی ، ورزش ، کاهش مصرف غذاهای آماده و خود مراقبتی از عوامل اصلی کاهش خطرات سلامت بانوان گیلانی ست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز