نایب رئیس فراکسیون فضای مجازی:

مجلس یازدهم طرحی برای فیلتر شبکه های اجتماعی در دستور کار ندارد/فضای مجازی به تدوین قانون نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۲۱۸۸
مجلس یازدهم طرحی برای فیلتر شبکه های اجتماعی در دستور کار ندارد/فضای مجازی به تدوین قانون نیاز دارد
لطف الله سیاهکلی گفت: فضای مجازی به علت اینکه عرصه های و موارد زیادی را در بر می گیرد خود به تنهایی نیازمند یک قوانین معین و مشخص است اما متاسفانه ما صرفا در خصوص جرائم حوزه مجازی قوانین تعریف کرده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به دنبال قرار گرفتن پست هایی تن فروشی در یکی از سایت های داخلی با پوشش فروختن کفش که جنجال های زیادی را به به دنبال داشت، اما و اگرهای زیادی به وجود آمد. باز هم صدای فیلتر و یا برخورد قهری مطرح شد در صورتی که برداشتن گام اشتباه در این عرصه می تواند منجر به بیکار شدن تعداد زیادی از افراد مشغول به کار در عرصه مجازی شود و آنچه که در این میان مشخصا ضربه اصلی را به بستر وب و فضای مجازی می زند، نبود یک چارچوب تعیین شده برای فعالیت است تا جایی که بسیاری از فعالیت های مجازی جرم بودن یا جرم نبودن آن ها مشخص نیست و حتی متولیان امر نیز از آن اطلاعی ندارند.

لطف الله سیاهکلی، نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس یازدهم در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: فضای مجازی به علت اینکه عرصه های و موارد زیادی را در بر می گیرد خود به تنهایی نیازمند یک قوانین معین و مشخص است اما متاسفانه ما صرفا در خصوص جرائم حوزه مجازی قوانینی تعریف کرده ایم.

او افزود: این یک ضعف بزرگ است و باید هرچه سریع تر رفع شود. برخی نمایندگان علاقه دارند که کمیسیون فضای مجازی در مجلس شکل گیرد. این کار مستلزم زیرساخت است و به علت اینکه شکل مجلس را تغییر می دهد تا حدودی سخت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در خصوص راه حل سامان دهی به فضای مجازی تصریح کرد: به نظر من راه حل این است که در مجلس یک کمیسیون ویژه برای فضای مجازی تاسیس شود که در آن با برگزاری جلسات تخصصی و تصمیم گیری بتوان کمبود ضوابط و قوانین فضای مجازی را رفع کرد. این امر نیاز به کار تخصصی دارد و باید مجلس در این راستا گام بردارد.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس یازدهم در خصوص تن فروشی در سایت دیوار اظهار کرد: اگر این اقدام در قانون تخلف شناخته شده است باید دادستانی ورود کرده و با آن برخورد کند و به نظر من مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد. اگر این قبیل سایت ها نیز مرتکب تخلف نشده باشند از آن ها در راستای توسعه کسب و کار حمایت خواهد شد.

سیاهکلی در پایان در خصوص فیلتر برخی شبکه های اجتماعی در کشور افزود: مجلس یازدهم طرحی برای فیلتر شبکه های اجتماعی در دستور کار ندارد و فعلا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز