سخنگوی جمعیت هلال احمر:

۸۴ سمن به طرح آمران سلامت کمک کردند/کمک های مردمی از ۵ میلیارد تومان عبور کرد/توزیع بیش از یک میلیون ماسک در میان شهروندان

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۱:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۴۸۹۵
۸۴ سمن به طرح آمران سلامت کمک کردند/کمک های مردمی از ۵ میلیارد تومان عبور کرد/توزیع بیش از یک میلیون ماسک در میان شهروندان
محمد نصیری از واریز مبلغ پنج میلیارد و 184 میلیون تومان به جمعیت هلال احمر در طرح آمران سلامت از سوی شهروندان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود نیروهای جوان و داوطلب به میدان مبارزه با کرونا، طرح آمران سلامت با محوریت جوانان داوطلب در آبان 98 توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. طرحی که بسیاری از المان های یک طرح مدرن را داشت و به جای برخوردهای قهری توانست با استقبال مردم نیز رو به رو شود و حتی مردم نیز در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح به کمک جمعیت هلال احمر آمدند. در این طرح حتی مقرر شد که در صورت اعلام نیاز اماکن شلوغ ازجمله فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای حضور آمران سلامت و تذکر رعایت نکات بهداشتی، این افراد در اماکن شلوغ نیز حضور پیدا کنند. طرحی که به نظر می رسد با وجود برگزاری کوتاه مدت اما توانسته اثرات مثبتی داشته باشد و شاید نیاز باشد تا وزارت بهداشت از این ظرفیت در سایر عرصه ها بهره گیری کند.

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: هلال احمر در زمینه قرنطینه اتباع خارجی در مرزها، کنترل افراد مشکوک، درمان و دارو هیچ ورودی ندارد زیرا متولی این امر وزارت بهداشت است. ما آماده هر نوع کمک رسانی در صورت نیاز هستیم.

او افزود: آنچه که انجام می دهیم بنا به درخواست وزارت بهداشت است و طرح آمران سلامت نیز بنا به دستور مقام معظمی رهبری در راستای ورود جوانان و داوطلبان و بهره گیری از ظرفیت آن ها انجام شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر کشور با ارائه گزارشی در خصوص تعداد افراد داوطلب شرکت کننده در این طرح خاطرنشان کرد: طی طرح آمران سلامت در 11 روز 4149 نفر از داوطلبین آقا و 3454 نفر از بانوان در قالب 1582 تیم ثابت و 1197 تیم سیار به فعالیت پرداختند. در این طرح 610خانه هلال و 84 سمن نیز به مشارکت پرداخته و به جمعیتی در حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر خدمات رسانی کردند. 

نصیری با اشاره به اقلام اهدایی به شهروندان و کمک های مردمی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح تصریح کرد: در این طرح در 11 روز تعداد یک میلیون و 55 هزار عدد ماسک توزیع و 81256 ضدعفونی کننده به کار گرفته شد. در این میان شهروندان نیز همچون همیشه در کنار ما بوده و مبلغ پنج میلیارد و 184 میلیون تومان به جمعیت هلال احمر در این راستا کمک کردند. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز