معاون امور جوانان:

تاسیس ۱۰۰ خانه جوان از ابتدای دولت تا کنون/ هر ۲۲ منطقه تهران باید صاحب خانه جوانان شود/قول تشکیل مراکز منش در تهران جهت اشتغال زایی

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۱:۲۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۷۳۴۷
تاسیس ۱۰۰ خانه جوان از ابتدای دولت تا کنون/ هر ۲۲ منطقه تهران باید صاحب خانه جوانان شود/قول تشکیل مراکز منش در تهران جهت اشتغال زایی
محمدمهدی تندگویان گفت : امروز 100 خانه جوانان فعال در سراسر کشور داریم و این یعنی تعداد این خانه ها از ابتدای دولت تاکنون 4 برابر شده است و اگر اعتبارات به مشکلی برنخورد تا پایان دولت به 200 خانه جوان می رسیم.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور جوانان و ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: امضای این تفاهم نامه باید خیلی زودتر از این در تهران رخ میداد هرچند تعامل ما با شورای شهر آنقدری بالاست که تاکنون مشکلی در اجرای کارها نداشتیم.

او افزود: سال 96 که وارد معاونت جوانان شدیم در کل کشور چند خانه جوان بیشتر وجود نداشت که بخشی از آنها استیجاری بود و با مشکلات زیادی مواجه بودند. عمده ترین مشکل آنها مربوط به قانون وزارت ورزش بود چرا که این قانون چندین سال در مجلس درگیر بررسی بود و مسکوت مانده بود.

تندگویان تصریح کرد: خوشبختانه صدور مجوز احداث و پروانه بهره برداری به طور قانونی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و امروز 100 خانه فعال در سراسر کشور داریم و این یعنی تعداد این  خانه ها 4 برابر شده است و اگر اعتبارات به مشکلی برنخورد تا پایان دولت به 200 خانه جوان می رسیم.

معاون امور جوانان گفت: اینکه از مجموع صفر خانه جوان تا پایان دولت 200 خانه جوان تحویل دهیم اتفاق بسیار خوبی است.

او افزود: اتفاق بد برای معاونت ما و شورای شهر این است که استان تهران خانه جوان ندارد و امیدوارم امروز با امضای این تفاهم نامه مشکل خانه جوان در استان تهران حل شود.

تندگویان عنوان کرد: اگر در استان‌ها خانه جوان به راحتی ایجاد شده است و هنوز در تهران اتفاقی نیفتاده دلیلش این است که دولت در تهران وجود دارد و علی رغم ظرفیت موجود خروجی خوبی نسبت به دیگر استان‌های وجود ندارد چون مشکل تفکیک بین وزارتخانه ها همه را اذیت می کند.

معاون امور جوانان با اشاره به لزوم ساماندهی نیروها در پایتخت گفت:  باید سمن سراها در مناطق گسترش پیدا کنند و ما آمادگی کامل داریم تا مجوز صادر کنیم و این مراکز را تجهیز کرده و در اختیار جوانان قرار دهیم.

او افزود: معتقدم در هر منطقه تهران باید یک خانه جوان داشته باشیم چون برخی مناطق تهران با یک استان برابری می کند. در تهران 8 هزار سمن وجود دارد که اگر نتوانیم آنها را تجمیع کنیم و ساختارشان را درست کنیم، در هنگام مواقع ضروری مانند سیل، زلزله و... به مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین جایگاه واقعی سمن ها اینجا مشخص می شود.

تندگویان ادامه داد: آمادگی کامل داریم برای هر آدرس و پلاکی که شهرداری معرفی می کند مجوز صادر کنیم و با اعتبارات خود آنجا را تجهیز کنیم و در اختیار جوانان قرار دهیم.

معاون امور جوانان عنوان کرد: ما حتی می توانیم خانه جوان اشتراکی هم داشته باشیم چون این خانه ها برای ما به صورت مستقل نیست و می توان به صورت اشتراکی چندین قسمت را پایلوت کنیم حتی می توانیم یکی از فرهنگسراها را خانه جوان کنیم تا هم ما کمک کنیم هم شهرداری حمایت کند.

او افزود: برخی فکر می کنند خانه جوان محلی برای تشکلات جوانان است اما اینگونه نیست در واقع خانه جوان محلی برای رجوع همه جوانان است. تا جوانان مشکلات خود را مطرح کنند و ایده های خود را عنوان کنند.

تندگویان تصریح کرد: ما در کنار برخی خانه های جوان که در استان‌ها فعالیت می‌کنند، مراکز منش راه اندازی کردیم تا نخبگان اجتماعی و کسانی که در زمینه اشتغال فعالیت می کنند مورد حمایت قرار گیرند.

معاون امور جوانان ادامه داد: کسانی که در این مراکز منش حضور یافته‌اند توانستند با ایده خود اشتغال زایی کنند. برای مثال یک شرکت در زنجان با سرمایه 7میلیارد تومان از مرکز ما خارج شد و به صورت مستقل کار خود را شروع کرد.

او افزود: سال گذشته با همین اقدامات بیش از  7 هزار شغل ایجاد کردیم درحالی که جز وظایف ما نبود.

تندگویان بیان کرد: اگر در تهران چندین خانه جوان به وجود آید، من هم سعی می‌کنم چندین مرکز منش فعال کنم چراکه زیرساخت آن کاملا آماده است و به راحتی می توان این کار انجام داد.

معاون امور جوانان در پایان گفت: یکی از پیشنهادت دیگر ما این است که از سراهای ورزشی استفاده شود و ما این مکان ها را چندین ساعت در روز در اختیار مردم و جوانان قرار دهیم که اگر این اتفاق رخ دهد حتی میزان سرانه ورزش کشور هم افزایش پیدا می کند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز