وزیر آموزش و پرورش:

آینده درخشان برای دانش آموزان در گرو یادگیری مهارت‌های چهارگانه/به دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۸:۲۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۷۰۱۴
آینده درخشان برای دانش آموزان در گرو یادگیری مهارت‌های چهارگانه/به دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم
محسن حاجی میرزایی گفت: اگر مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به نحو دقیق و درستی از سوی فرزندان فرا گرفته شود مسیر آینده فرزندان درخشان تر می‌شود.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا با بیان اینکه این طرح برای ما اهمیت بالایی دارد گفت: باید در این طرح به دنبال خلق نتاج واقعی باشیم تا خودمان را قانع کنیم. قطعا می‌دانید هم مطالعات نظری و هم تجربیات و مطالعات شهودی حاکی از این است که 4 مهارت طرح خوانا جزو مهارت راهبردی در تکمیل شخصیت و پرورش فرد هستند که می‌تواند در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیت‌های فرد موثر باشد.

او تاکید کرد: اگر مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به نحو دقیق و درستی از سوی فرزندان فرا گرفته شود مسیر آینده فرزندان درخشان تر می شود.

حاجی میرزایی بیان کرد: انسانی که بهتر گوش می‌کند عالم تر، عمیق تر و فهیم تر است، انسانی که می‌تواند خوب سخن بگوید و سخن خوب بگوید اعتماد به نفس بیشتری دارد و امکان ظهور بیشتری در جامعه پیدا می‌کند افرادی را داریم که عالم هستند اما قدرت بیان اندیشه و افکارشان را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مهارت‌ها باید در دوران ابتدایی شکل بگیرد افزود: شما وارد کاری شدید که میوه آن میوه یک ساله و ۲ساله نیست بلکه میوه تمام عمر است و اگر این نهال درست کاشته شود برداشت همیشگی دارد.

او با بیان اینکه برخورداری‌های این کار نامحدود و فراوان است و ما دنبال نمایش نیستیم تاکید کرد ما دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم، اگر از ۵ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح مراقبت کنیم به نتایج خوبی می‌رسیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اصراری نداریم عدد را بالا ببریم چراکه مهم کیفیت کار است گفت: عدد را به یک بیستم دانش‌آموزان تقلیل دادیم و باید روش‌های مناسبی نیز برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از افراد دخیل در این اقدام افزود: هفته‌ای نیست که نتایج این طرح را پیگیری نکنم. روزهای جمعه صبح تا ظهر اختصاص به کنترل پیشرفت طرح‌های مهم وزارتخانه دارد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز