دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

مدارس پسا کرونا مدارس متفاوتی خواهد بود/گفت و گو موجب هم افزایی سیستمی در اجرای سند تحول بنیادین می‌شود/لزوم توجه بیشتر به نهضت آگاهی بخشی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۸:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶۶
مدارس پسا کرونا مدارس متفاوتی خواهد بود/گفت و گو موجب هم افزایی سیستمی در اجرای سند تحول بنیادین می‌شود/لزوم توجه بیشتر به نهضت آگاهی بخشی
محمود امانی تهرانی گفت: باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده می کنند.

به گزارش برنا؛ محمود امانی تهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی معاونت پرورشی و دبیرخانه شورای عالی که روز چهارشنبه در سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم تا با هم افزایی، پشتیبانی، تعامل، همراهی و همفکری در یک راستا حرکت کنیم تا موجب هم جهت شدن نیروها و موفقیت کار سازمانی مجموعه آموزش و پرورش شویم.

 امانی تهرانی افزود: باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده  می کنند.

او تاکید کرد: وجود فهم عمومی درست از سطح جامعه از موضوعات مختلف و بهداشت اهمیت بالایی دارد. آگاهی ریشه بهبود تمام امور است به ویژه در آموزش و پرورش این آگاهی مهم‌تر است.

امانی تهرانی افزود: تمام ذهن مردم و مسئولان درباره یک مدرسه و ماموریت به اینکه در مدرسه کتاب درسی خواندن و امتحان گرفتن خلاصه شده است. یعنی کارکرد اصلی مدارس در فرهنگ این کشور به تدریس و امتحان گیری سنتی کتب درسی خلاصه شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: واقعیت این است که کتب درسی را به طرق دیگر نیز می‌توان آموخت مدرسه کارکردی فراتر از این موضوعات دارد امروزه معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش درحال تلاش برای تغذیه مدارس با کارهای دیگر هستند.

او ادامه داد: بچه‌ها باید در مدارس رشد کنند و تاب آور شوند یکی از مهم ترین کارها این است که این نگاه را تغییر دهیم و بهبود ببخشیم. همه باید برای مدرسه کارکرد جدید تعیین کنند تا انتظارات نیز مشخص شود.

امانی تهرانی با اشاره به اینکه نهضت آگاهی بخشی یک امری ضروری است گفت: این نهضت به افکار عمومی وصل می‌شود و نقش خبرنگاران در آن زیاد است.

او درباره پژوهش‌های شورای عالی آموزش و پرورش و اینکه آیا بناست این پژوهش‌ها برای مصوبات این شورا توسط خود پژوهشگاه صورت بگیرد یا به پژوهشگاه ارجاع داده شود، گفت: کل مصوبات ما در شورای عالی آموزش و پرورش باید پژوهش داشته باشد و به مسائل علمی بپردازد و از ظرفیت افراد استفاده می شود و نتایج خوبی برای ما در همین جلسات دارد. تمام ترکیب علمی و پژوهشی را جدید و غنی کردیم و به طور جدی داریم به آن می‌پردازیم.

امانی تهران تاکید کرد: در اجرای پژوهش‌ها نیز شیوه‌ها مختلفی  لحاظ می‌شود. پاره‌ای به پژوهشگاه ارجاع داده می شود به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و پاره‌ای را هم خودمان سفارش می دهیم و بخشی را از پژوهش های دیگران استفاده می کنیم.

امانی تهرانی درباره آموزش مجازی و اینکه آیا مستقیماً شورای عالی آموزش و پرورش در این باب ورود کرده است و ارزیابی دارد، بیان کرد: ما مستقیماً این کار را نکردیم مگر در گزارش های شورای معاونین آن را استخراج کرده باشیم. تصورم این است که دیگر بخش‌های آموزش و پرورش با جدیت کار را دنبال می کنند. ما بیشتر در کمیته علمی پژوهشی نار بر کارهایی که باید پشتوانه مصوبات جدید و بحث های مربوط به نظارت و اجرای مصوبات جدید است، تمرکز دارد و خوشبختانه ۴ سال پیاپی است که کمیته پژوهشی شورای عالی به عنوان کمیته پژوهشی برتر آموزش و پرورش انتخاب شده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره مشکلات هدایت تحصیلی گفت: در بحث هدایت تحصیلی بزرگترین بخشی که نیاز به توجه دارد همان فرهنگ سازی جامعه است. خیز خوبی در وزارت آموزش و پرورش برداشته شد و دستورالعمل‌های خوبی نوشته شد اما در نقطه‌ای که به خواست عمومی برای ورود به رشته خاص می رسیم فرصت های کار گروهی از ما گرفته می شود و جریان اجتماعی ایجاد می شود که نمی شود مقابله فیزیکی با آن کرد. بحث هدایت تحصیلی روی کاغذ رخ نمی دهد و کل فضای اجتماعی جامعه با مسئله انتخاب درگیر است از ابتدا در ذهن خود مسیر رفته شده را می بینند و می خواهند همان راه را بروند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره روند بررسی کیفت سنجی آموزش و پرورش در آموزش های مجازی به خبرنگار برنا گفت: باید تک تک دانش آموزان رصد شوند و این نقشه امروز در تمامی نقاط کشور لحاظ شده است. امروز در یک نظام جدید این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او بنده آموزش و پرورش‌ استان های متعدد را مشاهد کردم در این اقدام ارزیابی مویرگی دانش آموزان مدنظر است.

امانی تهرانی افزود: بر اساس تاکیدات وزیر آموزش و پرورش  باید یک گزارش جدید تا 22 دی درزمینه کیفیت آموزش های مجازی برای او ارسال شود. البته کیفیت آموزش های حضور جای بررسی دارد.

 او ادامه داد: بی شک افت تحصیلی وجود دارد، اما شواهدی در این زمینه بروز نکرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بنده هم بر اساس نظر سنجی در قالب یک شبه پژوهشی انجام دادم گفت: معلمان نگران هستند.

 او درباره آخرین اقدامات برای مدیریت مهدهای کودک به خبرنگار برنا گفت: صدور مجوز برای مهدهای کودک عملیات دارد و تغیر ریل یکباره اجرا نمی‌شود.

امانی افزود: قوانین و مقررات با یک نظام متناسب با اجرا در دستور کار است. ایجاد توقف و تخریب آنچه که بوده در دستور کار نیست. مدیریت مهدهای کودک بدون انقطاع و هم افزایی باید داشته باشد.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز