معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور:

تحولات مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی رخ داده است/ جامعه نیازمند یادگیری نحوه فعالیت در فضای مجازی

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۴۵۵
تحولات مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی رخ داده است/ جامعه نیازمند یادگیری نحوه فعالیت در فضای مجازی
ابتکار گفت: مهارت استفاده مناسب از فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد. در گام نخست باید فرصت ها و تهدیدهای این فضا برای والدین مشخص شود.

به گزارش برنا؛ جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس) و به منظور بهره‌برداری از ظرفیت بانوان کشور صبح امروز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور در جریان این جلسه گفت: امروز توفیق حضور در برنامه هدایت برای تامین تبلت و تجهیزات هوشمند را دارم.

او افزود: در این روزها که به شکل آیینی به حضرت زهرا (س) توجه داریم. این بانو دارای کمالات فکری و معنوی است. پیشنهاد می شود برای شبکه شاد و تمامی شبکه های مرتبط با آموزش و پرورش خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در سایت ها بارگذاری شود. در این خطبه فلسفه خلقت طی می شود. تحولات فکری و معنوی دوران بعثت و به انحرافات در تفکرات دینی اشاره می کند. آینده نگری بانو بی نظیر است.

ابتکار در ادامه گفت: تحولات مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی داشتیم. آموزش و پرورش در کرونا اقدامات مناسب با کیفیت مناسب انجام داد. این در حالی است که دکتر حاجی میرزایی با موانع متعدد مواجه است اما به شکل مناسب پیش رفت. با عدالت اجتماعی و فقر و عدالت جنسیتی  در حوزه عدالت آموزشی مواجه هستیم که کرونا تاثیرات مخرب منفی را به دنبال داشته است.

او افزود: دانش آموزان در این شرایط باید دوره آموزشی را طی کند. بخشی از این مشکلات را رسانه ملی کمک کرده اما تمامی مشکلات حل نشده است. آموزش یک مقوله فردی است و از مدرسه آغاز می شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: هر معلمی باید با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کند. امید است در شهرهای سفید بخشی از آموزش ها به سمت آموزش های حضوری برود اما با این وجود باید مشکل تبلت را در آموزش مجازی حل کرد. بهترین اقدام مشارکت خیرین است.

 به گفته او بسیاری از افراد نذرهایی برای تامین تبلت دارد. در واقع تبلت امروز همان مدرسه است. این نذرها می تواند با هزینه های کمتر و تاثیرگذاری بالا انجام شود.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: امروز اینترنت در مشاغل تاثیرگذار است. برای مثال در خانه ها شاید یک یا دو تلفن هوشمند باشد اما هر یک کاربرد متفاوتی دارد و نبود تبلت و وسایل هوشمند برای دانش آموزان مشکلات متعدد به دنبال داشته است.

 ابتکار افزود: امروز یک فرصتی را داریم که از طریق کار خیر برای جامعه در قالب طرح حمایت یا حمایت هوشمند فراهم شود. صمیمانه از افراد فعال در این عرصه تشکر می کنم. در این اقدام خیرین می توانند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشند.

 او تاکید کرد: مهارت استفاده مناسب از فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد. در گام نخست باید فرصت ها و تهدیدهای این فضا برای والدین مشخص باشد. فرصت ها  و شرایط فضای مجازی برای آموزش و مهارت فوق العاده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر دانش آموزی که نمی داند وارد کدام عرصه شده معادلاتش به هم می خورد. در عرصه واقعی وقتی فرد را می شناسی مبنای رابطه اعتماد است. اما در فضای مجازی روابط بر پایه بی اعتمادی است. آموزش و پرورش و مدرسه در تبلتی وارد شده که تا یکسال قبل ممنوع بود. امروز باید تبلت را با تاکید بر آموزش وارد عرصه کرد.

ابتکار گفت: آسیب های متعدد می تواند با یک کلیک ایجاد شود با این حال فضای مجازی خلاقیت و نوآوری را برای معلم مربی و ... را فراهم کرده و باید فرصت های مناسب را برای شکوفایی کشور ایجاد کرد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز