رییس پلیس آگاهی فاتب خبر داد:

افزایش قاپ زنی در تهران طی سال جاری/ کشف بیش از ۷۴ درصد سرقت ها در تهران/ دستگیری سارقین به عنف/ درخواست پلیس از استانداری برای حل مشکل تاریکی پایتخت

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۰۹:۵۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۱۸۰۹
افزایش قاپ زنی در تهران طی سال جاری/ کشف بیش از ۷۴ درصد سرقت ها در تهران/ دستگیری سارقین به عنف/ درخواست پلیس از استانداری برای حل مشکل تاریکی پایتخت
سردار علیرضا لطفی از دستگیری سارقین به عنف که اقدام به ضرب و شتم یک شهروند کرده بودند، خبرداد.

به گزارش برنا؛ سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقین به عنف خبر داد و گفت: پلیس آگاهی متولی کشف جرم و مقابله با مجرمین است. در این راستا روزانه ده ها ماموریت مختلف را انجام می دهد که برخی از آن ها رسانه ای می شود. مردم باید بدانند که هیچ تفاوتی میان پرونده ها قائل نیستیم و با بهره گیری از بهترین کاراگاهان به پرونده ها رسیدگی می شود.

او افزود: اخیرا اتفاقاتی رقم خورده است و برخی تصاویر در فضای مجازی در رابطه با جرائم منتشر شده است که باعث نگرانی شهروندان شد. ما در راستای این که به نگرانی مردم پاسخ داده شود به صورت خاص به این تصاویر و اقدامات انجام شده پیرامون آن پاسخ می دهیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این دلیلی نیست که به سایر پرونده ها رسیدگی نکنیم. همه این موارد مورد پیگرد ما قرار می گیرد و ارتباطی به پخش تصاویر یا عدم پخش تصاویر ندارد. در همین راستا 74.6 درصد مجموع سرقت هایی که در تهران رقم خورده است که یکی از آن ها قاپ زنی است توسط پلیس تهران کشف شده است.

سردار لطفی در خصوص تاریکی های شبانه در تهران گفت: تاریکی شهر قطعا این فرصت را برای مجرمین برای انجام جرم بیشتر می کند و به مردم احساس ناامنی منتقل می کند. ما این مورد را در جلسه با استانداری نیز مطرح کردیم.

سردار لطفی ادامه داد: 95 درصد جرائم جنایی تهران نیز در همین راستا کشف شده است. این یک اقدام سخت بوده است اما خوشبختانه به این موفقیت دست پیدا کرده ایم.

او افزود: در راستای این اقدامات که برای تامین امنیت شهروندان رقم می خورد یک خبر به دست آمد که یک سرقت از یک خانم انجام شده است و در بررسی های بیشتر مشخص شد که یک باند دوستانه رقم خورده است و بر اثر یک اعتماد بی مورد نزدیک به 4 میلیارد ریال از اموال یک شهروند به سرقت رفت. در بررسی های بیشتر رفتار آن خانمی که همراه شاکی حضور داشته مشکوک شدیم و مشخص شد که آن زن نیز شریک در جرم بوده که از بستگان او نیز بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: چهار عضو این باند که با برنامه ریزی قبلی اقدام به سرقت کرده بودند در کم تر از 5 روز دستگیر شدند و عامل اصلی این سرقت نیز که به خارج تهران رفته بود با اخذ حکم قضایی شناسایی و دستگیر شد.

سردار لطفی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم گفت: شهروندان در این عرصه می توانند نقش اصلی را ایفا کنند و در این عرصه اعتماد بی مورد کردن نیز بیشترین ضربه را به شهروندان وارد می کند. هر هفته چندین پرونده مشابه داریم که مجرمین با سواستفاده از اعتماد شهروندان تحت عنوان سرایدار و خدمه و نظافتچی و دوست از مردم سرقت انجام می دهند.

او افزود: قاپ زنی در سال جاری در تهران افزایش نسبی داشته است. افزایش قیمت تلفن همراه و آسان بودن این گونه سرقت نسبت به موارد دیگر سبب شده است تا جرائم این حوزه افزایش یابد. من به مجرمین این حوزه هشدار می دهم که همگی شناسایی شده هستند و سوابق آن ها را ثبت شده داریم و اجازه نمی دهیم امنیت شهروندان را برهم بزنند.غالب مجرمین این حوزه سابقه دار هستند و سوابق آن ها نیز موجود است و اجازه جولان دادن به ان ها را نخواهیم داد.

سردار لطفی در خصوص تاریکی های شبانه در تهران گفت: تاریکی شهر قطعا این فرصت را برای مجرمین برای انجام جرم بیشتر می کند و به مردم احساس ناامنی منتقل می کند. ما این مورد را در جلسه با استانداری نیز مطرح کردیم.این تاریکی حتی سبب می شود که کارآیی برخی دوربین های ما کاهش یابد و به همین علت خواستار حل و فصل آن شده ایم.ما از استانداری خواهش کردیم که این مساله را مورد توجه قرار دهند و بزودی نیز حل خواهد شد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز