ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اقدامات ارزنده در وزارت آموزش پرورش/ ۵۰ درصد املاک سند ندارند/ مبادله ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۰۹:۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۱۶۸۹
لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اقدامات ارزنده در وزارت آموزش  پرورش/ ۵۰ درصد املاک سند ندارند/ مبادله ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: 50 درصد املاک سند ندارند و در این باره تفاهم نامه سه جانبه به امضا رسیده است.

به گزارش برنا؛ طی یکسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا شاهد تغییر و تحولات در زمینه آموزش بودیم. از سوی دیگر در زمینه استخدام معلمان هم اقدامات مناسب در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مبادله ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد 

قاسم احمدی لاشکی، نماینده سابق نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس و معاون وزیر آموزش و پرورش در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: در دوره وزارت محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کارهای متعدد در کشور رقم خورده است. با حضور او بعد از چند ماه کرونا آغاز و آموزش و پرورش به مرز تعطیلی کشیده شد اما با دغدغه‌مندی شبکه شاد ایجا و از ظرفیت فضای مجازی به نحو احسنت استفاده شد.

او افزود: از شبکه شاد به عنوان یک نرم افزار بومی در روزگار پسا کرونا می‌توان بهره برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شبکه شاد مکمل  آموزش کشور رقم خورد. برای مثال روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار می شود. بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون حدود ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله شده است.

افزایش حقوق معلمان در یکسال اخیر

احمدی لاشکی افزود: در یکسال اخیر افزایش حقوق فرهنگیان رقم خورد. این مقوله از جمله اقدامات مناسب است. رتبه بندی معلمان در 10 سال اخیر هم مطرح شد. گرچه در برنامه ششم توسعه هم اقدامی انجام نشد اما در دولت و مجلس اقدامات مناسب برای این مسئله صورت گرفت.

به گفته او در سال‌های اخیر  توانایی پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور وجود نداشت، اما با افزایش نرخ تسهیل ارز میزان مطالبات این افراد افزایش یافت. این افراد به دستگاه‌های قضائی مراجعه کرده و رای گرفتند.

احمدی لاشکی درباره آخرین اقدامات برای اختصاص بودجه به وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ردیف مناسب در بودجه 1400 برای این مسئله اختصاص داده شد. بر اساس پیگیری‌های انجام شده مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

50 درصد املاک سند ندارند

 در روزهای اخیر هم وزیر آموزش و پرورش بزرگترین این وزارتخانه را بزرگترین دستگاه اجرایی کشور دانست و بر این امر اذعان کرد که  املاک و اموال زیادی دارد اما بسیاری از آنها فاقد سند است.  در ادامه این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش گفت: 50 درصد املاک سند ندارند و در این باره تفاهم نامه سه جانبه به امضا رسیده است.

با جدیت پیگیری تحقق سند تحول بنیادین هستیم

. معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش گفت: مقوله سند تحول بنیادین را با جدیت پیگیری می‌کنیم. برای مثال هر هفته شنبه از ساعت 7 تا 9صبح برای اجرای 25 پروژه همچون طرح کوچ پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد. پروژه‌ها پیگیری شده است. آیین‌نامه اجرایی مدارس نیاز به بررسی داشت که در مقوله خرید خدمات دستورالعمل هایی نوشته شده است.

//انتهای پیام:4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز