محمد حسین حمیدی مطرح کرد:

افزایش مخدوش کردن پلاک خودرو به دلیل محدودیت های شبانه/ مراجع قضائی تصمیم‌گیر برای مخدوش کردن پلاک خودرو/ معتادان متجاهری که به عمد وارد بزرگراه ها می شوند، مقصر هستند

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۵:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۳
افزایش مخدوش کردن پلاک خودرو به دلیل محدودیت های شبانه/ مراجع قضائی تصمیم‌گیر برای مخدوش کردن پلاک خودرو/  معتادان متجاهری که به عمد وارد بزرگراه ها می شوند، مقصر هستند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: از زمان اعمال محدودیت‌های شبانه مقوله مخدوش کردن پلاک خودرو افزایش یافته است. پلیس هم در این زمینه گشت‌های شبانه را فعال کرده و برخوردهای انضباطی بر اساس مقررات در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش برنا؛  طی سال‌های اخیر با پدیده مخدوش کردن پلاک خودرو بیش از دیگر زمان‌ها مواجه هستیم. البته با اعمال محدودیت‌های شبانه هم بیش از پیش این اقدام را شاهد هستیم. سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره مخدوش کردن پلاک خودروها و تبعات قانونی آن به خبرنگار برنا گفت: از زمانی که محدویت تردد شبانه اعمال شد، برخی از رانندگان برای ورود در ایام محدودیت به دستکاری پلاک خودرو پرداختند.

او افزود: از زمان اعمال محدودیت‌های شبانه مقوله مخدوش کردن پلاک خودرو افزایش یافته است. پلیس هم در این زمینه گشت‌های شبانه را فعال کرده و برخوردهای انضباطی بر اساس مقررات در دستور کار خود قرار داده است.

حمیدی اظهار کرد: مشکلات متعدد در این زمینه وجود داشته و ما هم منکر این قضیه نمی‌شویم. تخلفات هم نیاز به تشکیل پرونده و اعزام به مراجع قضائی دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: گشت‌های راهور با مشاهده هر گونه تخلف خودروهای متخلف را توقیف کرده و پلاک‌های جایگزین خودرو را رصد و جریمه‌های خودرویی که پلاکش را همچون پلاک خودروی دیگر درآورده را باید پرداخت کرده و مراجع قضائی برای این فرد تصمیم‌گیری کند.

ایجاد موانع شهری برای ورود معتادان متجاهر به بزرگراه‌ها

 او درباره ورود معتادان متجاهر به بزرگراه‌ها گفت: پدیده معتادان متجاهر حداقل آن در حوزه ترافیک است. عمدتا یک آسیب اجتماعی است که نهادهای بالادستی باید در زمینه ساماندهی و جمع‌آوری آنان وارد عمل شوند. در حوزه شبکه معابر سعی شده با استفاده از موانع فیزیکی از سوی  شهرداری‌ها بدون آسیب به چهره شهر شبکه معابر را ایمن کنند.

 معتادان متجاهر عابر محسوب می شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با بیان اینکه تردد این افراد در بزرگراه‌ها باید به حداقل برسد، گفت: معابر سبز در حاشیه بزرگراه‌ها به‌طور مداوم مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد تا در صورت تجمع معتادان متجاهر اقدامات لازم برای مهار این افراد انجام شود. این اقدامات به طور منظم مورد بررسی قرار می‌گیرد. هرچند در حاشیه بزرگراه‌ها شاهد حضور آنها هستیم. بخش قابل توجهی از حوادث نیز به این افراد مربوط می‌شود.

حمیدی در خصوص بروز حادثه و هر گونه تصادف با فرد متجاهر در بزرگراه‌ها افزود: این فرد عابر محسوب می‌شوند. در صورت اثبات که عابر به عمد وارد شده مقصر شناخته می‌شود. عابر بر اساس آیین‌نامه جدید از تکالیف برخوردار است و در صورت عدم رعایت آن مقصر محسوب می‌شود. هرچند این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز