ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

دلیل مرگ کودک ۱۱ ساله همچنان در هاله‌ای از ابهام

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۵:۴۸:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۳۹۲۳
دلیل مرگ کودک ۱۱ ساله همچنان در هاله‌ای از ابهام
پس از شیوع کرونا در کشور آموزش حضوری تعطیل شد و تمامی علم جویان یک باره به فضای مجازی کوچ کردند این اتفاق در کنار تمامی ایمنی که در برابر کرونا ایجاد می کرد مصائبی هم داشت عدم دسترسی برخی از کودکان مناطق محروم به گوشی و تبلت خلل بزرگی در روند آموزش آنان ایجاد کرد.

به گزارش برنا؛ تنها شش هفته از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99 نگذشته بود که مرگ یک دانش آموز 11 ساله خبرساز شد.

ادعا ها بر این اساس بود که محمد موسوی‌زاده از شهرستان دیر در استان بوشهر به خاطر نداشتن موبایل و و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین خودکشی کرده است.

خود کشی محمد موسوی

شرح ماجرای محمد

مادر محمد برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود. پدر مریض محمد و برادر معلولش و دو برادر خردسالش در اتاق محقرشان منتظر مادر بودند و لابد با خودشان فکر می‌کردند که محمد گوشه‌ای از آشپزخانه نشسته و درس می‌خواند.

اما ماجرا چیز دیگری بود. پسرک مراسم خودکشی و به دار آویختن خود را مهیا می‌کرد. مادر که از راه رسید، چندین بار بر در کوفت، اما کسی در را باز نمی‌کرد. پدر از داخل خانه و مادر بیرون در منتظر بودند که محمد به سمت در بدود و تصویر لبخندش در قاب رو به مادرش پدیدار شود.

مادر به داخل آشپزخانه سرک کشید. صدای فریادهایش محله را پر کرد و نان از دستش به زمین ریخت. تصویر جسد بی جان پسرک که کف آشپزخانه افتاده بود، کمر او را خم کرد.

تکذیب خودکشی

پس از آنکه خبر خودکشی دانش آموز 11 ساله بوشهری که به سبب نداشتن گوشی همراه خودکشی کرده بود منتشر شد، آموزش و پروش شهرستان دیر در اطلاعیه ای اعلام کرد که خودکشی دانش آموز به خاطر موبایل هوشمند کذب است و ما به او گوشی اهدا کرده بودیم. او تا آخرین لحظات قبل از آن حادثه در کلاس های مجازی شرکت می کرده است.

همچنین علی یزدانی‌پور، دادستان شهرستان دیر گفت: از آغاز تحقیقات برای مشخص شدن علت و انگیزه این حادثه خبر داد.

روایت های نزدیکان محمد

مادر: مدیر مدرسه قول داد عمل نکرد

پس از این اتفاق، خانم نجار مادر محمد در گفت‌وگو با رسانه‌ها خودکشی پسر بزرگترش را تایید کرد و از شرایط بد اقتصادی خانواده و فرزند معلول دیگرش گفت.

او همچنین از خراب بودن گوشی تلفن همراه سیدمحمد سخن به میان آورد و عنوان کرد که قول مدیر مدرسه برای اهدای گوشی تلفن همراه محقق نشد.

پدر محمد: انگیزه محمد هنوز برای ما مشخص نیست

عادل موسی‌زاده، پدر این دانش آموز نیز در این باره گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم با توجه به اینکه سه فرزند دارم و مستمری‌بگیر بهزیستی هستم به او گفتم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده با بیان اینکه انگیزه محمد هنوز برای ما مشخص نیست، تصریح کرد: نمی‌دانم محمد به چه دلیلی دست به خودکشی زده است.

مدیر مدرسه: گوشی خودم را به سیدمحمد دادم

ایرج قاسمی، مدیر مدرسه محمد موسی‌زاده نیز با بیان این‌که در فروردین سال جاری گوشی شخصی خود را عوض کرده و گوشی قبلی اش را در اختیار سید محمد قرار داده گفت:در پنج سال دانش‌آموزی سید محمد حتی یک ریال بابت کتاب‌های درسی، بیمه و لباس فرم از او نگرفته‌ام.

مدیر این مدرسه اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید سید محمد به مدرسه آمد تا برنامه شاد را برایش نصب کنم. حتی به در حیاط آنها هم رفتم تا او را برای استفاده از شبکه شاد راهنمایی کنم. همان روز پدر و مادرش و چند نفر از همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند.

او همچین بیان کرد:‌ در سال تحصیلی جدید مشکلی برای دوربین گوشی ایجاد شد و محمد در گروه به معلم گفته بود که گوشی‌ام مشکل دارد و نمی‌توانم تصاویر و تکالیف را ارسال کنم که معلم نیز گفته بود اشکالی ندارد.

ورود مجلس به خودکشی دانش‌آموز بوشهری

 بعد از خودکشی دلخراش این دانش‌آموز 11 ساله تعدادی از نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشون داده و از پیگیری  مجلس در خصوص این موضوع خبر دادند.

پس از گذشت چندین روز از فوت دانش‌آموز بوشهری، واکنش‌های متعددی به این حادثه تلخ در رسانه‌ها منتشر شد اما علت همچنان دقیق فوت و انگیزه آن هنوز نامشخص است.

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به خبر فوت یک دانش‌آموز به دلیل نداشتن موبایل، گفت: هیچ گزارش تایید شده مبنی بر اتفاق افتادن خودکشی و دلیل آن ارائه نشده است.

نکته آخر

هنوز مشخص نشد پسری 11 ساله به چه علت درگذشته است. مادرش از ناتوانی مالی خانواده و تایید خودکشی او بخاطر موبایل می گوید اما مدرسه تکذیب می‌کند و عده ای احتمال مرگش به دلایل دیگر را بیان می کردند و همچنان این مرگ و دلایل آن در هاله ای از ابهام است.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز