معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور مطرح کرد:

رعایت ۹۰درصد نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی/تخلف‌ها در سفر به شماره ۰۹۶۲۹ اطلاع‌رسانی شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۲۳:۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۴۳۶۹
رعایت ۹۰درصد نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی/تخلف‌ها در سفر به شماره ۰۹۶۲۹  اطلاع‌رسانی شود
اسماعیل برات گفت: بر اساس بازدیدها و گزارش های هفتگی، بیش از 90 درصد هتل ها و مراکز اقامتی پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است.

اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد.

او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند.

برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

اقامت در مراکز غیرمجاز ممنوع

به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشونئ.

برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است.

تخلف‌ها در سفر به شماره ۰۹۶۲۹  اطلاع رسانی شود

برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. 

او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. 

برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند.

 برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود.

او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز