محسن هاشمی:

کنترل کرونا در گرو واکسیناسیون عمومی است/تعداد فوتی‌های تهران از عدد ۷۰ عبور کرد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۹:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۳۱۶۶
کنترل کرونا در گرو واکسیناسیون عمومی است/تعداد فوتی‌های تهران از عدد ۷۰ عبور کرد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی و عبور آن از مرز ۷۰ نفر در پایتخت نگران کننده‌است و باید فکر جدی برای تامین واکسن کرد، چرا که کنترل کرونا با واکسیناسیون عمومی میسر است.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهراندر ابتدای دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورا گفت: متاسفانه در هفته اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونا هستیم.

او افزود: شاید اگر ستاد ملی کرونا، اقتدار و سرعت تصمیم گیری بیشتری در محدود کردن سفرهای نوروزی انجام می داد، امروز و در ابتدای سال کاری که زمان برنامه ریزی، اخذ مجوزهای قانونی و فعالیتهای اداری و صنعتی است، شاهد ایجاد اختلال و تعطیلی در کسب وکارها نمی شدیم.

هاشمی اظهار کرد: تصمیم گیری سریع، صحیح و قاطع یکی از مهمترین الزامات شکل گیری تولید و فعالیتهای سازنده در کشور است و نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی برسرراه تولید وکسب وکار، بدلیل عدم تصمیم گیری بموقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در روزهای اخیر آمار فوتی های تهران که در بهشت زهرا(س) ثبت می شوند از عدد 70 نیز عبور کرده است گفت: نوسان وتزلزل مسئولان مربوطه در موضع گیری و دادن وعده های بدون پشتوانه در مورد واکسیناسیون که هیچ یک تاکنون عملی نشده است، از مشکلات دیگری است که باعث می شود اعتماد افکار عمومی به سخنان مسئولان وزارت بهداشت سست شود، نباید مسئول سلامت کشور، یک روز در قامت موفق ترین کشور در مهار کرونا و چندی بعد بعنوان فردی مایوس اظهار نظر کند و برنامه هایی را اعلام کند که مشخص است بدلیل تحریم و سایر مشکلات اجرایی نیست.

هاشمی خاطر نشان کرد: افراط وتفریط در اظهار نظرهای رسمی، موجب می شود تا افکار عمومی به بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه های اجتماعی رو بیاورد و نسبت به تنظیم رفتار خود در جامعه از نرفتن به سفر تا کاهش تردد و خودداری از حضور در اجتماعات خانوادگی و دوستانه، سستی به خرج دهد.

او در ادامه افزود: طی 15 ماه سپری شده از ورود پاندمی کرونا به کشور، هر زمان که از سوی مسئولان شاهد اقتدار، تصمیم گیری صحیح و بموقع بوده ایم، مردم با همراهی با تصمیمات، شیب این بیماری را در کشور منفی کرده اند و هرزمان که شاهد تزلزل، تردد و سخنان توخالی بودیم با سردرگم شدن جامعه، شیب بیماری افزایش یافته است.

هاشمی گفت: همچنین با توجه به نقش موثر ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت می خواهیم در کنار توجه تبلیغاتی به حمل ونقل عمومی تهران، گره کور شده تامین اتوبوس و واگن را بازکند و با تشکیل جلسه ای با حضور رییس جمهور ناهماهنگی میان دستگاههای اجرایی و سیستم بانکی را در تامین اعتبار تولید ناوگان حمل ونقل عمومی تهران برطرف کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اعلام هشتاد درصد تولید داخل بودن قطاری ملی، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسنادی ارزی برای تولید وجود ندارد و بایست دستور شفاهی رییس جمهور در مراسم رونمایی بسرعت اجرایی گردد تا بودجه تولید این قطار تامین شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز